مهلت مشروط نیروهای مقاومت به نظامیان آمریکایی در عراق

احمد الاسدی ، سخنگوی ائتلاف فتح و سخنگوی رسمی سابق حشد الشعبی ، اواخر روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: آتش بس به پایان نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، یک قانونگذار ارشد عراقی می گوید آتش بس پیشنهادی توسط گروه های مقاومت در برابر تروریسم ، که بخشی از واحدهای بسیج مردمی عراق (PMU) حشد شعبی، هستند برای توقف حملات به نیروهای ایالات متحده موقت است و به خروج کامل نیروهای آمریکایی تا پایان سال بستگی دارد.

 

احمد الاسدی ، سخنگوی ائتلاف فتح و سخنگوی رسمی سابق حشد الشعبی ، اواخر روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: آتش بس به پایان نرسیده است.

 

وی افزود: آتش بس طولانی تر از پایان سال چندان منطقی نیست. ما فقط به دولت وقت بیشتری می دهیم تا مذاكره در مورد خروج نیروهای آمریکایی را کامل کند.

 

گروه های مقاومت عراق ، در بیانیه مشترک منتشر شده در 10 اکتبر ، در مورد آتش بس مشروط به نیروهای آمریکایی حاضر در عراق توافق کردند و گفتند که آنها عملیات نظامی خود را علیه نیروهای آمریکایی ، از جمله حملات موشکی متوقف می کنند.

 

آنها تاكید كردند كه فرصت مشروط برای احترام به تلاش های دولت برای مذاکره با آمریکایی ها برای خروج نیروهای نظامی است و بعد از جدول زمان بندی شده دوباره حملات ادامه خواهد داشت.

 

احساسات ضد آمریكایی از زمان ترور فرمانده ارشد ضد ترور ایران ، سرلشكر قاسم سلیمانی ، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابو مهدی المهندس ، معاون حشد شعبی در عراق شدت گرفته است.

 

قانون گذاران عراقی دو روز بعد از ترور سردار سلیمانی با تصویب لایحه ای خواستار خروج همه نیروهای نظامی خارجی به رهبری ایالات متحده از این کشور شدند.

کد خبر 983640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha