قرائت زیارت از راه دور رسول اکرم(ص) در کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز

حجت الاسلام شکری با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: زیارت خاصه امام حسن مجتبی(ع) و زیارت از راه دور رسول اکرم(ص) در کانون های فرهنگی هنری مساجد قرائت می شود.

« حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: زیارت خاصه امام حسن مجتبی(ع) و زیارت از راه دور رسول اکرم(ص) در کانون های فرهنگی هنری مساجد قرائت می شود.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: توجه به معارف الهی اهل بیت(ع) به ویژه درس ها و آموزه های معرفتی و بصیرتی که همواره در طول عمر شریف آنان مطرح شده است یکی از مسائل مهم و قابل توجه از طرف فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد است. 

 

وی عنوان کرد: در شرائط کنونی شیوع بیماری کرونا و مشکلات معیشتی مردم، فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد با تمام توان به صحنه آمدند.

 

استاد دانشگاه اظهار کرد: آنان با الگوبرداری از منش و روش امامان معصوم(ع) در زمینه مواسات و همدلی با توجه به فرمان رهبرمعظم انقلاب اسلامی اهتمام ویژه ای از خود نشان دادند. 

 

حجت الاسلام شکری ادامه داد: اعتقادات مومن واقعی در کلام امام رضا(ع) نمونه قابل توجهی است که در این ایام می توان مورد توجه و یادآوری قرار داد، آنچنان که فضل بن شاذان از امام رضا(ع) نقل می کنند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز بیان کرد: صفات مومن را اینگونه می فرمایند که : « کسی که به یگانگی خدا و شبیه ندانستن او به چیزی اعتراف کند و او را از هر چه نسبت داده می شود پاک بداند و به نیرو و قوت، اراده و خواست، آفریدن و دستور دادن و قضا و قدر اعتراف کند و معتقد باشد که کار بندگان به طور مدبرانه ای آفریده شده است و شهادت دهد که رسول خدا(ص) فرستاد خدا است و از گناهان کبیره دوری کند، به رجعت ایمان داشته باشد و به معراج ایمانی بیاورد و ... به حقیت مومن است». 

 

حجت الاسلام شکری بیان کرد: متناسب با آموزه های دینی و الهی منش و رفتار اهل بیت(ع) الگو حقیقی و راهنمای اصلی در زندگی است؛ یادآوری این آموزه ها با ذکر صلوات و توجه دادن به مقام عالی آن بزرگواران اهمیت اساسی دارد.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز خاطرنشان کرد: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز با راهنمایی امامان مسجد در جهت تعالی و رشد باورهای ایمانی در برهه های مختلف فعالیت های موثری را داشته اند و امروز بیشترین میدان فعالیت آنان فضای مجازی است.

 

 

کد خبر 983642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha