ایمان مهمترین شاخصه حکومت پیامبر اکرم (ص) بود 

حجت الاسلام عباس گروهی گفت: رسول گرامی اسلام (ص) ۲۳ سال تبلیغ دین اسلام کرده و هنگامی که به مدینه هجرت کردند حکومت اسلامی را تشکیل داده و مهمترین شاخصه حکومت ایشان ایمان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۵ مهر حجت الاسلام «عباس گروهی» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: حاکمی که عدالت ندارد و به فکر اجرای عدالت نیست همچون فرعون است و عالمی که به علم خود عمل نمی کند مانند شیطان است.



امام جمعه رودبار جنوب بیان کرد: موعظه مسیر زندگی انسان را عوض کرده و به انسان بصیرت می دهد و حضرت (ع) به فرزندش وصیت می کند با موعظه دل خود را روشن کند.



وی خاطرنشان کرد: به وسیله موعظه پرده غفلت کنار می رود و بهترین واعظ برای انسان ها نصیحت کردن است خیلی از انسان ها وسیله نصیحت هدایت شدند افرادی مانند زهیر و حُر بن یزید ریاحی به دلیل نصیحت امام حسین (ع) عاقبت به خیر شدند.



حجت الاسلام گروهی ابراز کرد: رسول گرامی اسلام (ص) ۲۳ سال تبلیغ دین اسلام کرده و هنگامی که به مدینه هجرت کردند حکومت اسلامی را تشکیل داده و مهمترین شاخصه حکومت ایشان ایمان بود.



خطیب جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: بر اساس فرمایش امیرالمومنین (ع) ایمان اصل و اساس حق و اقرار به همراه عمل است و اگر عمل نباشد ایمان ناقص است.



وی اضافه کرد: هیچ کسی مومن نیست مگر آن که زبان و دلش یکی باشد پس باید ما سئولین با مردم صادقانه برخورد کرده و به مردم نباید دروغ بگوییم.



حجت الاسلام گروهی اظهار کرد: جامعه نبوی ذلیل نیست بلکه اقتدار دارد و دستش را جلوی دیگران دراز نمی کند و جمهوری اسلامی ایران شعبه ای از حکومت نبوی است و ما براساس شعار نه شرقی نه غربی دست رد بر همه مستشاران شرقی و غربی زدیم.



امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بعضی عقلانیت را ترس و فرار از دشمن معنا می کنند در صورتی که ترس با عقلانیت رابطه ای ندارد هرگاه ترس آمد عقل درست کار نمی کند بنابراین مردم انسان های ترسو را انتخاب نمی کنند که به کشور ضربه می زنند.



وی در خاتمه تاکید کرد: عقلانیت یعنی محاسبه دقیق و ترسوها مقاومت را شجاعت نمی دانند ما ملت ایران با نگاه عقلانیت و با اقتدار پرچم اسلام را به صاحب اصلی اش امام زمان (عج) تحویل می دهیم.

کد خبر 983697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha