شعر می تواند پرچمدار ملی باشد

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با اشاره به اثرگذار بودن شعر رسانه ای و مسئولیت شاعران، گفت: شعر می‌تواند پرچمدار ملی باشد، چنانچه ملتی هویت خود را گم و وحدت ملی را از دست بدهد دچار تفرقه خواهند شد و دشمن به اهداف شوم خود می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین«سیداحمدرضا شاهرخی»، شامگاه جمعه در محفل شب شعر ذکر نبی که به مناسبت رحلت پیامبراکرم (ص) برگزار شد، اظهار داشت: در اشعار شاعران لرستان جنبه‌های معنویت، دینی، اجتماعی و مسائلی که امروزبا  آنها در ارتباط هستیم فراگیر بود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اشعاری که امشب از طرف شاعران قرائت شد بسیار ارزشمند و پر محتوا بود، افزود: شعر رسانه ای اثر گذار بود و این اثر گذار بودن مسئولیت سنگینی بر دوش شاعر قرار می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه مسئولیت شاعران را باید در قالب ارشاد و هدایت نشان داد، ادامه داد: شعر می‌تواند پرچمدار ملی باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: چنانچه ملتی هویت خود را گم و وحدت ملی را از دست بدهد دچار تفرقه می‌شود و دشمنان به راحتی اهداف خود را پیاده و هویت سر زنده آن  ملت را می‌گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه شاعران ایرانی از گذشته تاکنون خدمات دینی و ملی فراوانی داشته و با شعر خود زبان و گویش‌های ملی  را حفظ کرده‌اند، اذعان داشت: شاعران در استان لرستان نیز خوشبختانه به مناسبت ماه محرم و صفر و سخنرانی‌های متعددی در فضای مجازی و حقیقی برگزار کردند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه پیامبر(ص) درمقطعی از زمان مبعوث شدند که مردم حاکمیت غیر خدا را پذیرفته بودند، یادآور شد: در این مقطع بود که پیامبر(ص) به  میدان آمد و محاسبات جهالت را برهم زد، همه ما مدیون پیامبر(ص) و ائمه اطهار هستیم.

کد خبر 983896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha