​شفاف سازی و پاسخگویی به مردم سرلوحه کار مدیران شهری باشد

خلیلی گفت: شفاف سازی امور و پاسخگویی به مردم باید سرلوحه کار مدیریت شهری و شوراهای اسلامی قرار بگیرد.

«طیبه خلیلی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید در حمایت از شهرداری ها، در سال 98 بودجه تمامی شهرداری های استان گلستان با تحقق 100 درصدی همراه بود و تعدادی از شهرداری های استان نیز تحقق بیش از 142 درصدی بودجه را تجربه کردند.

 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: دولت در سال 97، کمک 100 میلیارد تومانی به شهرداری های گلستان داشت که این میزان در سال 98 به 300 میلیارد تومان افزایش یافت.

 

وی با بیان اینکه بیشتر درآمد شهرداری های استان گلستان به دلیل نبود درآمد پایدار از عوارض و ساخت و ساز تأمین می شود، افزود: خوشبختانه با وجود فشارهای اقتصادی ساخت و ساز، عمران شهری و توسعه معابر و هدایت و دفع آب های سطحی ادامه پیدا کرد و جذب این اعتبارات به صورت 100 درصد انجام شده است.

 

خلیلی به توزیع ماشین آلات اشاره و تصریح کرد: اعطای 17 ماشین آلات خدماتی، عمرانی و آتش نشانی به شهرداری های استان گلستان انجام شد و اخیراً نیز یک ماشین آتش نشانی به شهرداری اینچه برون تحویل داده شد.

 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان یادآور شد: کمک ها و مساعدت ها به شهرداری ها تداوم دارد و امیدواریم با همراهی بیشتر مردم، مدیریت شهری و پتانسیل رسانه ها این روند رونق بیشتری بگیرد.

 

وی شهرداری ها را یک نهاد عمومی غیردولتی برشمرد و افزود: میزان مراجعه مردم به شهرداری ها بیشتر است و شاید بیشتر از هر نهاد خدمت رسان دیگری در معرض سؤال و ابهام هستند که باید شفاف سازی امور و پاسخگویی به مردم سرلوحه کار مدیریت شهری و شوراهای اسلامی قرار بگیرد.

 

خلیلی بیان کرد: شهرداران استان گلستان به اتفاق شوراهای اسلامی شهر نشست های محله ای را در محلات مختلف شهر برگزار می کنند، گرچه این طرح در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا با محدودیت برگزار می شود اما اولویت های مناطق مختلف شناسایی شده و مورد بررسی قرار می گیرد، همچنین حضور در سامانه سامد و ملاقات عمومی از سوی شهرداران در حال انجام است.

 

کد خبر 984026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha