۳ وقف منفعتی جدید در سال جاری در نکا به ثبت رسید

حجت الاسلام شجاعی گفت: ۳ وقف منفعتی جدید در سال جاری در نکا به ثبت رسیده است که می تواند در رفع بسیاری از مشکلات جامعه اثرگذار باشد.

حجت الاسلام «رمضان شجاعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در نکا اظهار کرد: تببین جایگاه وقف و همچنین فرهنگ سازی در خصوص وقف با نیت‌های مشخص، در خصوص رفع مشکلات مردم از وظایف مهمی است که برعهده داریم.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا افزود: وقف چشمه همیشه جاری است که تاکید دین اسلام نسبت به ایثار و انفاق و وقف فراوان است و از شاخه های احسان و انفاق، وقف است که در قرآن و در سیره اهل بیت(ع) به وقف و ایثار و احسان توجه شده است.

 

وی اضافه کرد: حضرت زهرا(س) باغ خود را وقف نیازمندان کرد و ائمه اطهار(ع)، چاه را برای عابران و رهگذران حفر و وقف می کردند و لذا وقف با استعانت از مال خود به داشته های فراوان در آخرت می رسند.

 

حجت الاسلام شجاعی گفت: تاریخ ما وامدار واقفانی است که در راه خدا انفاق کردند تا از فقبر و تنگدستی رهایی یابیم.

 

وی ادامه داد: امروز در نکا موقوفات فراوانی از سالیان گذشته با یادگار مانده است که به پشتوانه اطلاع رسانی عالمان دینی و تشویق آنان ایجاد شده است و این سنت در شهرستان نکا جاری است.

 

حجت الاسلام شجاعی گفت: 3 وقف منفعتی جدید در سال جاری در نکا به ثبت رسیده است که می تواند در رفع بسیاری از مشکلات جامعه اثرگذار باشد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نکا افزود: می شود بسیاری از دغدغه های مالی و دنیوی مردم با وقف و موقوفات تامین شود که شهرستان نکا با دارا بودن بیش از 13 هزار رقبه و 64 امامزاده و 216 مسجد و حسیینیه و تکیه است در خدمت مردم است.

 

وی گفت :علمای بزرگ علم و هدایت خود را به سمت جامعه گسیل کرده و مردم را تشویق به وقف کردند که 3 وقف منفعتی در شهرستان نکا در سال جاری داشتیم که درروستای مرس 380 متر مربع خانه سرا برای ساخت پروژه های عمرانی و ساختمانی و فرهنگی و مهمانسرا توسط واقف حاج احمد کیانی و همسر وقف شده است.

 

حجت الاسلام شجاعی در پایان یادآور شد: موقوفه حاج حیدر طهماسبی در روستای گل خیل یک قطعه زمین 2 هزار متر مربعی مرکبات وقف عام شده است و همچنین در روستای نوذرآباد حاج غلامرضا عبدی قطعه زمین به مساحت 5500 متر مربع باغ مرکبات برای امور فرهنگی و مذهبی وقف کرده است.

کد خبر 984103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha