سفر و تجمع خانوادگی همچنان عامل شیوع بیماری کرونا است / ۲ بیمار کرونایی دیگر فوت کرد

حبیب زاده گفت: سفر و تجمع خانوادگی همچنان عامل شیوع بیماری کرونا است و با پایان ماه صفر امیدواریم تجمع های خانوادگی و به ویژه عروسی ها کاهش داشته باشد و گرنه شاهد شیوع بیشتر این بیماری خواهیم بود.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طی 24 ساعت گذشته 34 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند و رقم مجموع بیماران به 274 نفر رسید.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه طی همین مدت نیز 2 بیمار به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست داده اند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون 61 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر متخصصان قرار دارد و 21 بیمار نیز پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

 

حبیب زاده اعلام داشت: شهرستان های اردبیل، مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان خلخال، نیر و پارس آباد در وضعیت نارنجی و شهرستان های سرعین، گرمی، نمین، اصلاندوز، بیله سوار و کوثر نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: سفر و تجمع خانوادگی همچنان عامل شیوع بیماری کرونا است و با پایان ماه صفر امیدواریم تجمع های خانوادگی و به ویژه عروسی ها کاهش داشته باشد و گرنه شاهد شیوع بیشتر این بیماری خواهیم بود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: متاسفانه وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان های اردبیل و مشگین شهر طی چند ماه گذشته قرمز بوده و تداوم این روند نشان می دهد که پروتکل های بهداشتی در این شهرستان ها به خوبی رعایت نمی شود.

 

حبیب زاده تاکید کرد: همچنان از شهروندان درخواست می شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد

 

کد خبر 984126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha