بهسازی و دیوار کشی کال زرکش برای شهرداری ۲۳ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت

شهریاری با اشاره به اجرای دیوار بتنی در دو ضلع و کف ‌سازی کال، گفت: این پروژه در سال ۹۸ تامین اعتبار شد که طبق برآوردها با تعدیل اجرای پروژه بیش از ۲۳ میلیارد تومان برای شهرداری مشهد هزینه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علیرضا شهریاری» امروز( ۲۷ مهر) در حاشیه بازدید از پروژه بهسازی و دیوارکشی کال زرکش و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه با توجه به اهمیت جمع‌آوری آب‌های سطحی در مناطق ۱۲ و ۱۰ و ۲ در دستورکار شهرداری مشهد قرار گرفت، اظهارکرد: متاسفانه در گذشته اهمیتی برای بستر رودخانه قائل نبوده‌اند و در کنار این موضوع، نخاله‌های ساختمانی هم در بستر رودخانه تخلیه شدند که باعث خسارات جانی و مالی شده بود.

 

نایب رئیس کمیته نظارتی شماره ۲ شورای شهر مشهد گفت: برهمین اساس، تفاهمنامه‌ای ۳جانبه بین شهرداری مشهد، استانداری خراسان رضوی و اداره کل راه و شهرسازی به منظور بهسازی و بازسازی کال زرکش منعقد شد که طبق آن، حدفاصل بزرگراه آزادی تا بلوار توس، به طول ۱.۸ کیلومتر بعهده شهرداری گذاشته شد.

 

شهریاری با اشاره به اجرای دیوار بتنی در دو ضلع و کف ‌سازی کال، افزود: این پروژه در سال ۹۸ تامین اعتبار شد که طبق برآوردها با تعدیل اجرای پروژه بیش از ۲۳ میلیاردتومان برای شهرداری مشهد هزینه خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: با این اقدام علاوه بر ساماندهی کال، مسیر آب نیز باز می‌شود و جان و اموال مردم از سیلاب در امان خواهد بود و از سوی دیگر با فضای سبز، محدوده زیباسازی می‌شود که رونق اقتصادی و تغییر منظر شهری را به ارمغان می‌آورد.

 

نایب رئیس کمیته نظارتی شماره ۲ شورای شهر مشهد گفت: این پروژه تاکنون ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم زودتر از موعد اتمام پروژه که آبان‌ماه است، به بهره‌برداری برسد همپنین بهسازی و دیوارکشی بخشی از مسیرهم در اختیار دیگر نهادهای مربوطه قرار گرفته که امیدواریم این مسیر هم با همت و جدیت پیگیری و عملیات اجرایی آن پیش برود.

کد خبر 984310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha