ساخت ۱۲۰۰۰ واحد غیرقانونی یهودی نشین در کرانه باختری در سال ۲۰۲۰

رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ میلادی مجوز ساخت ۱۲ هزار و ۱۵۹ واحد یهودی نشین را در کرانه باختری صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « muslimnews»،رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ میلادی  مجوز ساخت 12 هزار و 159 واحد یهودی نشین را در کرانه باختری صادر کرد.

 

سازمان آزادیبخش فلسطین در بیانیه ای با اعلام این خبر گفت: رژیم صهیونیستی به تازگی طرحی را برای ساخت سه هزار و 212 واحد جدید در شهرک های یهودی نشین کرانه باختری ارائه داد و به این ترتیب تعداد واحدهایی که در سال 2020 در کرانه بختری ساخته شده است به بیش از 12 هزار واحد می رسد.

 

در این بیانیه آمده است:رژیم صهیونیستی این اقدام را پس از آن انجام داد که توافقنامه های عادی سازی روابط را با امارات و بحرین و به کمک آمریکا به امضا رساند.

 

سازمان آزادیبخش فلسطین در این باره گفت: این اقدام رژیم صهیونیستی مغایر با قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل است.

 

این در حالی است که انگلیس،آلمان،فرانسه،ایتالیا و اسپانیا نیز در مورد تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از چهار هزار و 900 واحد جدید یهودی نشین در سرزمین های اشغالی تنها ابراز نگرانی کرده و تهدید به هیچ گونه اقدام جدی در این زمینه علیه اسرائیل نکرده است.

 

در بیانیه منتشر شده از سوی سازمان آزادیبخش فلسطین آمده است:ما عمیقا از تصمیمی که مقامات اسرائیلی برای ساخت بیش از چهار هزار و 900 واحد در کرانه باختری اشغالی گرفته اند ،نگرانیم. گسترش شهرک سازی قوانین بین المللی را نقض می کند و طرح راه حل تشکیل دو کشور برای ایجاد صلح عادلانه و پایدار در درگیری های اسرائیل و فلسطین را به خطر می اندازد.

کد خبر 984606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha