لزوم آگاه سازی مردم از گستره فعالیت های اوقاف

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه حوزه وقف گستردگی وسیعی دارد، گفت: آشنایی و آگاهی مردم از کارکردهای وقف آنها را به سمت و سوی این امور نیک تشویق می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، امروز (دوشنبه 28 مهرماه) در نشست تخصصی وقف ویژه مبلغان و روحانیون شهرستان جهرم به تشریح فواید وقف پرداخت و گفت: گسترده حوزه وقف وسیع بوده و درمان و سلامت، اشتغال، ازدواج جوانان، کمک به مستمندان، برنامه های قرآنی و ... را شامل می شود.

 

امام جمعه جهرم به لزوم آگاه سازی و آشنایی مردم با وقف و فعالیت های اوقاف و امور خیریه تاکید کرد و افزود: مردم در صورت آشنایی و آگاهی از کارکردهای وقف و ماندگار بودن نیکوکاری ها، به سمت و سوی این امور نیک تشویق می شوند.

 

وی با قدردانی از فعالیت های گسترده اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم، عنوان کرد: کار کردن در زمینه وقف سختی های خاص خود را دارد و سنددار کردن 350 موقوفه توسط اوقاف جهرم نمونه ای از یک کار دشوار و البته نشان از گستردگی فعالیت های این اداره است.

 

حجت الاسلام مدبر مصرف کردن و تصمیم گرفتن در زمینه موقوفات کاری دشوار دانست و اظهار کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه های اجرایی و مشارکت اقشار مختلف مردم است.

 

امام جمعه جهرم در پایان ترویج فرهنگ وقف را عاملی مهم در رفع نیازها و مشکلات جامعه دانست و بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه تاکید کرد.

کد خبر 984667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha