مسابقه حفظ زیارت عاشورا برگزار شد

محمد مهدوی گفت: یکی از برنامه های دهه پایانی ماه صفر، برگزاری مسابقه حفظ زیارت عاشورا و همچنین حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم ویژه کودکان و نوجوانان بود.

«محمد مهدوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از برنامه های دهه پایانی ماه صفر، برگزاری مسابقه حفظ زیارت عاشورا با هدف ترویج فرهنگ حسینی و همچنین حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در راستای ترویج معارف قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان بود.



مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا (ع) عنبرآباد افزود: خوشبختانه این مسابقه با استقبال خوب بچه های مسجدی مواجه شده و در پایان ۷ نفر برگزیده شده که به زودی جوایز آنها اهدا می شود.



وی بیان کرد: علاوه و این نیز مسابقه نقاشی و قصه گویی رضوی ویژه کودکان برگزار شد و در همین راستا بچه ها فایل صوتی قصه گویی درباره امام رضا (ع) و نقاشی از حرم مطهر رضوی را از طریق گروه مجازی کانون برای ما ارسال کردند.


مهدوی ابراز کرد: یکی از برنامه های کانون هم زمان با شب شهادت امام هشتم (ع) اجرای طرح سلام بر امام رئوف بود که بر همین اساس راس ساعت ۲۰ صلوات خاصه آن حضرت از بلندگوهای مسجد پخش شد.



مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا (ع) عنبرآباد اضافه کرد: همچنین در دهه پایانی ماه صفر با مشارکت بچه های مسجدی کانون و گروه جهادی فدائیان عدالت مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی در فضای باز برگزار شد.
 

 

وی اظهار کرد: از آنجایی که امسال به دلیل شیوع کرونا امکان برپایی سفره های نذری در مسجد نبود بنابراین غذای نذری درب منازل نیازمندان توزیع شد.


مهدوی ادامه داد: به همین منظور تعداد یکهزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم با کمک بچه های مسجدی کانون و همچنین بچه های گروه جهادی فدائیان عدالت با رعایت کامل نکات بهداشتی پخت و بسته بندی شده و سپس درب منازل نیازمندان تحویل شد.

 
مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا (ع) عنبرآباد با اشاره به این که توزیع غذا در قالب طرح اطعام نیازمندان صورت گرفت، بیان کرد: این اقدام با تاسی از سیره اهل بیت (ع) در اطعام نیازمندان انجام شد.


وی در خاتمه عنوان کرد: علاوه بر این نیز در آستانه سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) مسجد و محله متناسب با این ایام فضاسازی شد.

کد خبر 984897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha