قوانین معارض با حقوق موقوفه حل شود/وقف از توفیقات ارزشمند اسلام است

آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی به برخی از قوانین دست و پاگیر در ارتباط با وقف اشاره کرد و گفت: قوانین معارض با حقوق موقوفه باید حل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مرجع عالیقدر جهان تشیع در دیدار با مدیرکل اوقاف استان زنجان اظهار کرد: وقف یکی از توفیقات ارزشمند در اسلام است.

 

آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی با اشاره به اینکه زیاد  و کم بودن وقف اهمیتی ندارد چون نفس کار ارزشمند است، ادامه داد: لازم است تا وقف ها براساس نیاز جامعه انجام شود.

 

وی به برخی از قوانین دست و پاگیر در ارتباط با وقف اشاره کرد و گفت: قوانین معارض با حقوق موقوفه باید حل شود.

 

این مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اینکه وقف یکی از تدابیر و مدیریت های حکومت اسلامی است، گفت: وقف میراث جاودانه انسان‌های بزرگی است که در این راه گام برداشته‌اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات این مجموعه از کمک ۵۷۷ میلیون تومانی مردم در این مرکز خیریه خبر داد و افزود: این کمک برای تهیه بسته معیشتی ایتام، آزادی زندانیان، خرید لوازم خانگی و ویلچر هزینه شد.

 

حجت‌الاسلام مختار کرمی گفت: بودجه خاصی در ارتباط با مساجد دست اوقاف نیست و اوقاف توزیع کننده بودجه است که سال قبل ۱۶۰ میلیون تومان برای مساجد و امامزادگان کل استان در نظر گرفته شده بود که اوقاف آن را طبق اولویت هزینه کرد.

 

مدیرکل اوقاف استان زنجان ادامه داد: در راستای کمک به بازسازی و توسعه مساجد طرح مودت در حال اجراست و تا الان در قالب طرح مودت 4 میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان کمک شده است.

 

وی با اشاره به مشارکت قابل توجه مردم استان در قالب طرح مودت بیان کرد: شاید بتوان گفت نیمی از هزینه‌های مربوط به ساخت آستان مقدس امامزادگان و بازسازی آنها در قالب طرح مودت و مشارکت مردم محقق می‌شود.

 

کرمی با بیان اینکه طرح مودت به‌منظور تسریع بازسازی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود، افزود: طرح مودت توسط هیأت امنا و امین بقاع متبرکه به‌منظور شناساندن اهداف، نیازهای مالی، معنوی و مشارکت برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف استان زنجان  گفت: مشارکت در طرح مودت به‌صورت نقدی و غیرنقدی و در قالب ساخت اسکلت، ساختمان، تهیه سیمان، سنگ، دیوار کشی، ساخت گنبد و گلدسته انجام می‌گیرد.

کد خبر 984920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha