۳۸۴ فقره پرونده تسهیلات کرونایی اصحاب فرهنگ و هنر تشکیل شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۳۸۴ فقره پرونده تسهیلات کرونایی اصحاب فرهنگ و هنر در استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «حسین فرخنده» دوشنبه (28 مهرماه) در اختتامیه دومین جشنواره خط تحریری خراسان شمالی در شیروان اظهار داشت: 384 فقره پرونده تسهیلات کرونایی اصحاب فرهنگ و هنر در این استان تشکیل شده که تاکنون 20 میلیارد ریال از مجموع  کل 53 میلیارد ریال درخواست صورت گرفته، پرداخت شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون هنرمندان این استان برای تسهیلات کرونایی 53 میلیارد ریال درخواست داده اند.

 

فرخنده افزود: بانک های عامل باید سریع تر برای این درخواست ها اقدام کنند تا این ضرر و زیان جبران شود، کرونا فرصتی را ایجاد کرده تا هنرمندان با استفاده از فضای مجازی ارتباط خود را با جامعه حفظ کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هر جا و هر موقعیتی که هنرمندان با بطن جامعه ارتباط داشته اند فرهنگ عمومی قوی تر و غنی تری داشته ایم که مخاطبان طیف گسترده ای داشته اند.

 

فرماندار شیروان هم گفت: تمام گروه های سنی در بین گروه های فرهنگی و هنری دیده می شود که جایگاه کودکان بسیار ارزشمند است و هر جا هنر است شاهد فضای مثبت، منطقی و موثر در این حوزه هستیم.

 

«امین رضا مرآتی» اظهارداشت: شیروان در حوزه هنر رشد و پیشرفت خوبی داشته است که از عملکرد خوبی برخوردار بوده و زمانی که به این هنر اهمیت می دهیم جامعه پیشرفت و توسعه منطقی تری داشته و آن زمان شاهد رشد و بالندگی کشور هستیم.

 

وی با بیان اینکه در دنیای کنونی به هنر اصیل پرداخته نمی شود، گفت: امید است فضای هنر در این شهرستان تقویت شود و فضای هنرمندانه همچنان تداوم داشته باشد.

 

دبیر دومین جشنواره خط تحریری خراسان شمالی گفت: در این جشنواره 400 نفر شرکت کردند که 70 درصد خانم و 30 درصد آقا بودند.

 

«علی رحیمی» اظهارداشت: مشارکت شهرستان های استان، شیروان 70 درصد، فاروج 20 درصد و بجنورد 10درصد بوده که این حرکتی است برای مولفه های فرهنگی و هنری که به این خط توجه ویژه ای صورت می گیرد.

 

وی گفت: در فرهنگ عمومی باید خط را ترویج دهیم و اگر خط را به خانواده ببریم در آینده تاثیرگذار است.

 

در پایان جشنواره از برگزیدگان نمونه تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 985025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha