آثار و برکات وقف در جامعه تبیین شود

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخری گفت: برای ترویج فرهنگ وقف باید آثار و برکات وقف در جامعه تبیین و موارد مصرف وقف بر اساس نیت واقف بازخوانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی»، امروز(29 مهر) در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان اظهار داشت: ترویج فرهنگ وقف برای رفع مشکلات و رشد در زمینه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ضروری است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه با توجه به آموزه های الهی در یک جایی اگر لازم باشد انسان جان خود را باید به خطر بیاندازد و ایثار کند، در باب مال نیز همین است، افزود: وقف صدقه همیشه جاریه است.

 

وی با اشاره به آثار و برکات معنوی وقف عنوان کرد: وقف سبب میشود در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دینی آن آثار ارزشمند باقی بماند و در رشد و کمال معنوی فرد مؤثر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: وقف مال از سوی مالک سبب تزکیه روحی فرد شده و آثار اجتماعی برجای می گذارد و در برقراری عدالت اجتماعی مؤثر است.

 

وی اظهار داشت: برقراری عدالت اجتماعی سبب کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد آرامش و امنیت روحی و روانی در جامعه می شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه باید آثار و برکات وقف در جامعه تبیین شود، گفت: باید از ظرفیت های فرهنگی، رسانه ای، فضای مجازی و مبلغان استفاده شود.

 

وی عنوان داشت: برای ترویج فرهنگ وقف باید پیام رسانان وقف در نقاط مختلف استان را شناسایی کنیم و از این ظرفیت ها استفاده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: اهمیت و زمینههای وقف باید در فواصل مختلف و در طول سال به صورت گسترده اطلاع رسانی و تبلیغ شود و با بیان آثار و برکات وقف در جامعه و بین واقفین اعتماد سازی شود.

 

 

کد خبر 985221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha