اختصاص ۵۰  درصد ظرفیت مراکز آی‌سی‌یو  استان آذربایجان غربی به بحث بیماران مبتلا به کرونا

جان بابایی گفت: ۵٠ درصد ظرفیت مراکز آی‌سی‌یو استان آذربایجان غربی به بحث بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است و تمام تلاش‌ها صورت می‌گیرد این استرس و نگرانی در جامعه کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، «قاسم جان بابایی»، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیز در سی و دومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه این استان جزو استان‌های موفق در زمینه کنترل بیماری بوده، اظهار کرد: میزان مرگ و میر در این استان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است و متاسفانه میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان نسبت به فصل بهار، سه برابر شده است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه جلوگیری از تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند بیماری را کنترل کند، گفت:  ١١٠ ست کامل آی‌سی‌یو در این مدت در اختیار این استان قرار گرفته  است و چهار ست کامل سی تی اسکن نیز به این استان اختصاص یافته است. 

جان بابایی افزود: همچنین با دستور وزیر بهداشت ٢ دستگاه سی تی اسکن نیز به این استان اختصاص یافته که به زودی تحویل دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی می گردد.

انجام بیش از ۱۰۰ هزار آزمایش تشخیص کووید ١٩ در سطح استان

جواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، نیز در این جلسه گفت: تاکنون ١٠٠ هزار و ٢٢١ مورد آزمایش تشخیص کووید ١٩ در این استان انجام شده است و همچنین ۴٢ هزار و ٧١٠ مورد از این تعداد مثبت و حدود 58 هزار مورد منفی بوده است.

این مسئول با بیان اینکه ظرفیت روزانه آزمایشگاه‌های این استان قابل ارتقا به یک‌هزار و ٧٠٠ تا ٢ هزار مورد آزمایش تشخیصی کروناست، افزود:  یک همدلی و همکاری مناسبی بین مسئولان استانی در امر مقابله و مدیریت بیماری کرونا در استان وجود دارد که امیدواریم با تلاش مسئولین و همکاری بیشتر مردم این بیماری ریشه کن شود.

گفتنی است؛ جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی با حضور وزیر بهداشت و مسوولان استانی و حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد و حاضران به ارائه گزارش و بیان نظرها و پیشنهادات خود پرداختند. و آذربایجان‌غربی طی حدود هفت ماه شیوع بیماری کرونا در کشور، سه خیز شیوع را پشت سرگذاشته و به نظر می‌رسد شاهد تداوم خیز چهارم این بیماری در استان باشیم که البته به احتمال  زیاد خطرناک‌تر از گذشته خواهد بود.

کد خبر 985286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha