فرهنگ سازی در زمینه کاهش آمار طلاق و صیانت از بنیان خانواده ضروری است

فتایی با اشاره به آمار بالای طلاق در استان، گفت: مشارکت دستگاه های اجرایی برای تقویت برنامه های فرهنگی در زمینه طلاق و با رویکرد صیانت از کانون خانواده ضروری است.

« احمد حسین فتایی» امروز(30 مهر) در جلسه بررسی آسیب های اجتماعی شورای فرهنگ عمومی، اظهار داشت: فرهنگ سازی مهم ترین راه برای کاهش آسیب های اجتماعی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به آمار طلاق، افزود: تقویت برنامه های فرهنگی در زمینه صیانت از کانون خانواده و آگاهی بخشی به زوج های جوان می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب طلاق در جامعه داشته باشد.

 

وی بیان کرد: مشارکت و همراهی دستگاه های اجرایی و فرهنگی برای تقویت برنامه های فرهنگی در زمینه خانواده و صیانت از کانون خانواده ضروری است.

 

فتایی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی یکی از دلایل اصلی طلاق در استان است، تاکید کرد: بیکاری زمینه تزلزل بنیان خانواده است.

 

وی با اشاره به برنامه های شورای فرهنگ عمومی در زمینه طلاق و آگاهی بخشی به خانواده ها، اظهار داشت: باتوجه به اینکه افزایش فعالیت های فرهنگی جهت کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت طلاق ضروری است به دنبال افزایش آمار طلاق در استان طی یکسال گذشته، " کمیته تخصصی بررسی آسیب های اجتماعی " در شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: در این کمیته از حضور مدیران دستگاه های فرهنگی عضو و صاحبنظران مسائل اجتماعی بهره خواهیم گرفت تا زمینه ارتقای فعالیت های فرهنگی با محوریت کاهش طلاق در استان فراهم و از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی به عنوان اصلی ترین مرجع تصمیمات فرهنگی استان برای اجرایی شدن این برنامه ها استفاده شود.

کد خبر 985437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha