تربیت از طریق فعالیت های بدنی از رسالت های اصلی وزارت آموزش و پرورش است

جعفری گفت: یکی از فواید ورزش، تقویت ایمنی بدن است و در رسالت و ماموریت اصلی وزارت آموزش و پرورش، تربیت از طریق فعالیت های بدنی را مورد توجه قرار داده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد جعفری»، امروز (چهارشنبه 30 مهر) در مراسم توزیع و ارسال «کاروان مهر» و توزیع تجهیزات ورزشی و افتتاح زمین چمن مصنوعی در شیراز گفت: زمینه تعامل بین دستگاهی ایجاد شده تا مایه خیر برای ورزش دانش آموزی شود.

مدیر کل دفتر ورزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه استان فارس یک استان بزرگ است که 900 هزار دانش آموز و 60 منطقه آموزشی دارد، تاکید کرد: این استان ظرفیت خوبی در تمام امور به ویژه در ورزش دانش آموزی دارد.

وی با اشاره به اینکه تربیت بدنی، به معنای تربیت بر اساس انجام فعالیت های بدنی است، تاکید کرد: یکی از فواید ورزش، تقویت ایمنی بدن است و در رسالت و ماموریت اصلی وزارت آموزش و پرورش، تربیت از طریق فعالیت های بدنی را مورد توجه قرار داده ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دانش آموزان در ورزش، دوستی، همکاری و تعاون با همدیگر را یاد می گیرند، اظهار کرد: بحث ورزش کردن را تنها در ورزش حرفه ای و قهرمانی نبینیم، نگاه خانواده ها، دبیران و مسئولین باید بر اساس تربیت از سوی ورزش باشد.

جعفری با اشاره به اینکه باید روش هایی که به نشاط و شادابی بین دانش آموزان و استعدادیابی بین دانش آموزان توجه می کند، استفاده شود، اضافه کرد: 66 زمین چمن از هزار زمین چمن کشور از سوی وزارت آموزش و پرورش سهم فارس شده است.

مدیر کل دفتر ورزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از هر جایی که بتوانیم سرانه ورزشی در مدارس ایجاد کنیم، باید بودجه تامین شود، افزود: ارتقا سرانه ورزشی در فارس نشانه تلاش است و اکنون رتبه شانزدهم کشور را دارد و اعتقاد دارم ورزش کردن در کلان شهرهای ما گران است.

کد خبر 985468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha