فعالیت تالارهای پذیرایی  در لرستان ممنوع شد

استاندار لرستان گفت: جهت کنترل بیماری کرونا در استان محدودیت های چون ممنوعیت تالارهای پذیرایی تمدید شده است.

« سید موسی خادمی» امروز (30 مهر) در حاشه جلسه بررسی نحوه فعالیت اماکن اقامتی، پذیرایی و گردشگری استان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، گفت: محدودیت ها با هدف کنترل بیماری کرونا و صیانت از سلامت مردم اعمال می شود.

 

استاندار لرستان افزود: تالارهای پذیرایی و هتل داران از مجموعه صنوفی هستند که بخاطر بیماری کرونا  آسیب دیده و متحمل خسارات فراوانی شده اند.  

 

وی خاطرنشان کرد: در جلسه به دنبال راهکاری برای ادامه فعالیت تالارهای پذیرایی بودیم  به دلیل شرایط ویژه و فوق العاده بیماری کرونا در استان لرستان فعلاً امکان ادامه کار و از سرگیری فعالیت این صنف(تالارهای پذیرایی) وجود ندارد. 

 

استاندار لرستان تصریح کرد: با توجه به خسارت های وارده کارگروه مربوطه تشکیل و بررسی هایی در این زمینه انجام شود و همچنین به خاطر ضرر و زیان های وارده به این صنف در اثر بیماری کرونا مقرر شد از طریق تسهیلات بانکی و یا بخشودگی هایی که دستگاه های مختلف برای آنها انجام می‌دهند از این مشاغل حمایت لازم  بعمل آید.

 

خادمی در ادامه با بیان اینکه عملکرد استان در انجام تست غربالگری کرونا قابل قبول است، افزود: با اوج گیری شیوع کرونا در هفته های اخیر ، شاهد افزایش حدود ۴۵ درصدی تست های مثبت بوده ایم که نشان از وضعیت فوق العاده این بیماری در استان دارد.

 

وی بیان کرد: در زمینه انجام تست غربالگری و شناسایی مبتلایان به کرونا، دانشگاه علوم پزشکی استان، به نسبت جمعیت در کشور عملکرد قابل قبولی داشته است.

 

استاندار لرستان با تشریح شرایط کنونی لرستان به لحاظ بیماری کرونا، گفت: با اوج گیری شیوع کرونا در هفته های اخیر، امروز استان در شرایط فوق العاده حاده ناشی از شیوع این بیماری قرار دارد.

کد خبر 985493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha