حفظ کرامت انسانی مهم ترین رویکرد دادگستری استان است

رزم با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی مهم ترین رویکرد دادگستری استان است، گفت: کاهش جمعیت کیفری را از اولویت های قوه قضاییه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمد رزم» امروز(30 مهر) در حاشیه بازدید از حوزه قضایی شهرستان، چگنی اظهار داشت: توجه ویژه به سیاستهای اولویتی، محوری و راهبردی ریاست محترم قوه قضاییه از مهم ترین اهداف دستگاه قضایی در استان است.

 

مدیرکل دادگستری لرستان افزود: تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی، قضاوت عادلانه که منجر به تامین امنیت در جامعه شود، کاهش موجودی پرونده ها و پرونده های معوقه، مجازات‌های جایگزین حبس و سایر سیاستهای اولویتی قوه قضاییه در دستور کار جدی دادگستری استان قرار دارد.

 

وی با اشاره به بازدید از حوزه قضایی شهرستان چگنی، بیان کرد: هدف از این بازدید دیدار چهره به چهره با همکاران قضایی و اداری و عرض خدا قوت و خسته نباشید به آنان و همچنین شناسایی و بررسی نیازها و کمبودهای این حوزه بوده است.

 

رزم با اشاره به بررسی  مسائل و مشکلات حوزه قضایی شهرستان چگنی، افزود: در این سفر برای احداث ساختمان دادگستری، واحدهای سازمانی، ایجاد واحد ثبتی و پزشکی قانونی شهرستان چگنی مصوباتی در نظر گرفته شده و تا اجرای کامل پیگیری خواهند شد.

 

نماینده عالی دستگاه قضا در استان با اشاره به اینکه شهرستان چگنی در زمینه مجازات های جایگزین حبس پیشتاز است، ابراز کرد: بر اساس تصمیمات و دستورات صادره به معاونتهای ستادی دادگستری استان، جشنواره رای با محوریت مجازات های جایگزین حبس در استان برگزار و از قضات موفق در این زمینه تجلیل خواهد شد.

 

رزم کاهش جمعیت کیفری را از اولویت های قوه قضاییه عنوان کرد و اظهار کرد: بر اساس یکی از مصوبات سفر امروز زندانیان شهرستان چگنی غربالگری و محکومین واجد شرایط از ارفاقات قانونی مانند تبدیل و تعلیق مجازات، مراقبت الکترونیکی و مرخصی پایان حبس بهره مند می گردند.

 

برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه

 

وی باتاکید بر اینکه با اراذل و اوباش برخورد جدی صورت خواهد گرفت و این اشخاص از ارفاقات قانونی محروم خواهند شد، افزود: حمایت از کارخانجات و سرمایه گذاری و تولید در دستور کار دستگاه قضایی استان لرستان قرار دارد و ما با متعرضین به واحدهای تولیدی و صنعتی به شدت برخورد خواهیم کرد.

 

رزم با اشاره به این که ابلاغ الکترونیک در شهرستان چگنی بخوبی صورت می گیرد که از این بابت از مجموعه دادسرای شهرستان چگنی تقدیر و تشکر بعمل می آید.

 

مدیرکل دادگستری استان لرستان اظهار کرد: برگزاری جلسات ستاد مبارزه باجرایم خاص و شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در این شهرستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بایستی در دستور کار رییس دادگستری شهرستان چگنی قرار گیرد.

 

 

کد خبر 985519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha