۸۰  درصد موقوفات چهارمحال و بختیاری مسجد و حسینیه است

حجت‌الاسلام امیری گفت: بیشترین موقوفات استان چهارمحال و بختیاری معادل ۸۰ درصد آن مربوط به حسینیه و مسجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام «حسن امیری» امروز (چهارشنبه ۳۰ مهر) در همایش یاوران وقف که به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: یک هزار و ۷۸ مسجد و ۲۹۶ حسینیه در استان به عنوان موقوفه به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه یک هزار و ۷۰۰ موقوفه با سه هزار و ۷۰۰ رقبه در استان وقف شده است، تصریح کرد: ۳۷ درصد این موقوفات با نیت خیریه، ۳۳ درصد مرتبط با نیت امور اجتماعی، ۲۵ درصد نیات مربوط به مباحث مذهبی و پنج درصد مربوط به حوزه های علمیه است.

 

حجت‌الاسلام امیری با اشاره به تاثیرات شیوع کرونا بر درآمدهای موقوفی استان، اظهار داشت: با شیوع کرونا از ابتدا تاکنون ۴۵ درصد درآمد موقوفات استان کاهش یافته است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این موضوع به سبب تعطیلی مغازه‌ها و فسخ قرارداد مستاجران در موقوفات بوده است.

 

حجت‌الاسلام امیری این موقوفات در سال های گذشته به صورت سرقفلی واگذار شده و تاکنون هیچ افزایش قیمتی در اجاره بهای موقوفات ایجاد نشده بود.

 

وی با تاکید بر هدایت نیات واقفان به سمت رفع مشکلات امروز جامعه، گفت: اشتغال، ازدواج، مسکن، بیماران خاص و مسائل اقتصادی از جمله این اولویت‌ها است.

 

کد خبر 985630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha