پیش بینی برداشت یک هزار و ۹۰۰ تن کنجد در لارستان

سعیدی نژاد گفت: لارستان رتبه نخست سطح زیرکشت کنجد در فارس را به خود اختصاص داده است و برداشت یک هزار و ۹۰۰ تن کنجد در لارستان پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی سعیدی نژاد»، امروز (چهارشنبه 30 مهر) با اشاره به وضعیت کت کنجد در لارستان به خبرنگاران گفت: لارستان رتبه نخست سطح زیرکشت کنجد در فارس را به خود اختصاص داده است و برداشت یک هزار و ۹۰۰ تن کنجد در لارستان پیش بینی می شود.

مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان افزود: برداشت دانه روغنی کنجد از 2 هزار هکتار مزارع لارستان از نیمه دوم مهرماه آغاز شده و تا پایان آبان ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: عمده کشت کنجد در این شهرستان به صورت کم خاک ورزی و بی خاک ورزی انجام می شود و دانه روغنی کنجد در تهیه ارده و شیرینی و تهیه روغن کنجد استفاده می‌شود و ۶ کارگاه صنایع تبدیلی کنجد برای تولید ارده و روغن کنجد در این شهرستان فعال است.

سعیدی نژاد تکید کرد: کنجد‌های برداشتی به سایر شهرستان‌های فارس و استان‌های تهران و یزد نیز ارسال می‌شود و کاهش کلسترول خون، حفاظت سلول‌های کبدی و پیشگیری از فشارخون بالا از مزایای مصرف کنجد است.

کد خبر 985688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha