۷۷ مورد بستری جدید مبتلا به کرونا در قزوین/ابتلا به کرونا خانوادگی شده است

کرمی گفت: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در بیمارستان های قزوین بستری شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علی اکبر کرمی» در خصوص آخرین وضعیت استان در ابتلا به بیماری کرونا بیان کرد: متأسفانه در 24 ساعت گذشته بدون تغییری، 77 مورد جدید ابتلا به کرونا داشتیم که در بیمارستان های قزوین بستری شدند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در حال حاضر بیش از 50 بیمار بدحال نیازمند تهویه تنفسی داریم و در 24 ساعت گذشته هم پنج نفر بر اثر این بیماری فوت کرده اند.

 

وی عنوان کرد: تمهیدات خوبی برای بیماران کرونایی دیده شده است به طوری که بیمارستان رحیمیان با تمام ظرفیت شروع به پذیرش بیماران کرده است و ارتش هم به کمک ما آمده و تمام کادر درمانی خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده است.

 

کرمی اعلام کرد: بیمارستان ولایت با تمام ظرفیت در اختیار بخش کرونا قرار گرفته است و دیگر بیمارستان ها هم توسعه بخش کرونا داشتند و در واقع از تخت دیگر بیماران کم شده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین 20 دستگاه ونتیلاتور وارد استان شده است و 2 دستگاه اکسیژن ساز به مجموعه درمانی اضافه شده است ولی همه اینها توجیه کننده نیستند مسائل بهداشتی را رعایت نکنیم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین توضیح داد: روال ابتلا به بیماری کرونا در کشور و همچنین استان قزوین تغییر کرده است و درصد بسیاری از مبتلایان به صورت خانوادگی هستند یعنی در یک خانواده تعداد زیادی مبتلا شده که این امر منجر به بستری و یا مراجعه می شود و این موضوع به هیچ وجه اتفاق خوبی نیست.

 

وی یادآور شد: بیشترین مبتلایان به کرونا در استان به ترتیب در قزوین، تاکستان، آبیک و البرز هستند و وضعیت قرمز برای تمامی شهرهای استان وجود دارد.

 

کد خبر 985726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha