برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان به صورت غیرحضوری در کرمانشاه

حجت الاسلام کلات پور ، گفت: مرحله استانی چهاردهمین دوره مسابقات قرآن مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه با اشاره به شرایط برگزاری مسابقات قرآنی مدها متان در گفتگو با خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:  ﮐﺎﻧﻮن ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و ﻫﻨﺮی ﻣﺴﺎﺟﺪ استان در راﺳﺘﺎی ﻧﺸﺮ و ﺗﺮوﯾﺞ ﻣﻌﺎرف ﻗﺮآﻧﯽ و اﺳﺘﻔﺎده از اﺑﺰارﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و ﻫﻨﺮی ﺑﺮای ﺟﺬب و ﺗﺮﻏﯿﺐ ﺑﯿﺸﺘﺮ و ﺑﻬﺘﺮ ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن و ﺟﻮاﻧﺎن در فعالیت‌های قرآنی مساجد این جشنواره را برگزار می‌کند.
 
 
وی با اشاره به ضوابط و شرایط عمومی شرکت در مسابقه قرآنی مدهامّتان افزود: این مسابقات به صورت غیر حضوری و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه های مسجد(bachehayemasjed.ir) ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در دو مرحله استانی و کشوری  برگزار می شود.
 
 
وی خاطر نشان کرد: شرایط اختصاصی شرکت برای رشته تلاوت نور (ترتیل) ویژه  برادران و خواهران دررده  سنی ۹ تا ۱۴سال یعنی متولدین ۱۳۹۰ تا۱۳۸۵ با میزان و الگوی تلاوت ازسوره یاسین فراز۱ : آیات ۱ تا۱۲- فراز ۲: آیات۳۳ تا۴۰ ،سوره الرحمن فراز ۱ : آیات ۱تا ۱۸ – فراز۲ : آیات۶۰ تا ۷۸، سوره واقعه فراز۱ : آیات ۱ تا۲۴ – آیات ۵۷ تا ۷۴ می باشد و در این  رشته تلاوت نور (ترتیل)، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا،داوری می شود.
 
 
 
 
مدیر ستاد فهما در کرمانشاه با اشاره به شرایط اختصاصی رشته قرائت نمازویژه برادران و خواهران افزود: شرکت کنندگان در رده سنی ۹ تا ۱۴ سال ومتولدین ۱۳۹۰ تا۱۳۸۵با  اجرای زنده نماز۳ رکعتی  اثر مربوطه و همه اذکار (تسبیحات اربعه) با صدای بلند قرائت خواهند کرد و دررشته قرائت نماز، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز،داوری می شود.
 
 
 
حجت الاسلام کلات پور درادامه به شرایط اختصاصی رشته اذان ویژه برادران اشاره کرد و ابراز  کرد:در این مسابقه رده سنی ۹ تا ۱۴ سال یعنی متولدین۱۳۹۰تا۱۳۸۵ فقط اذکار اذان از الله اکبر تا حی  علی الصّلاه ضبط و ارسال  کنند و در رشته اذان، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز،داوری می شود.
 
 
وی بابیان اینکه شرایط اختصاصی رشته مکبّری ویژه برادران نیز دارای شرایط خاصی است افزود: در این مسابقات رده سنی زیر ۹ سال شامل متولدین۱۳۹۰ به بعد و رده سنی ۹ تا ۱۴ شامل متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۸۵ می توانند اثر مربوط به اجرای زنده مکبّری نماز دو رکعتی را ارسال کنند و در رشته مکبّری، بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز،داوری خواهد شد.
 
 
 
مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه با بیان اینکه نفرات برتر به مسابقات کشوری راه خواهند یافت، خاطر نشان کرد: نفر برتر استان در هر رشته؛ به مرحله کشوری راه می یابد.و با توجه به شرایط موجود ، نحوه برگزاری مرحله کشوری متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
 
 
وی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع است ولی در شرایط عادی، اجرا و ضبط در فضای مسجد، دارای الویت و امتیاز بیشتری است و افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامّتان، سازمان اوقاف و امورخیریه، آموزش و پرورش، بسیج، معاونت قرآن و عترت طی سال های ۹۶ تا ۹۸رتبه های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر را کسب نموده اند و افرادی که در مرحله استانی مسابقات مذکور رتبه اول راکسب کرده باشند نمی توانند در این مسابقات شرکت کنند.
 
 
حجت الاسلام  کلات پور با اشاره به شرایط شرکت در این مسابقات ، اظهار کرد: مهلت ثبت نام و بارگذاری در سامانه آثار تا تاریخ ۹۹/۹/۳۰ می باشد و قابل تمدید نمی باشد و لازم است شرکت کننده ؛ تصویر پرسنلی و کارت ملی(شناسنامه) خود را در پروفایل سامانه بارگذاری نماید و اجرای تقلیدی از الگوهای بارگذاری شده رشته های مسابقات در سامانه، دارای امتیاز ویژه می باشد. و رعایت موازین و پوشش اسلامی در تمامی مراحل مسابقات از سوی شرکت کنندگان الزامی و هر فرد در ابتدای اثر بارگذاری شده می بایست، بطور کامل (نام و نام خانوادگی، استان و نام کانون) خود را معرفی و کلیه فایل های ارسالی در کلیه رشته ها باید به صورت تصویری بوده و چهره فرد به طور کامل مشخص باشد و ضبط فیلم بصوت افقی و بی حرکت و بدون تدوین باشد.
 
 
 
وی در ادامه تاکید کرد: حداکثر زمان اثر ۳  دقیقه باشد و حجم اثر حداکثر۳۰ مگابایت باشد وهر فرد در یک رشته می تواند شرکت کند و فقط امکان بارگذاری یک اثر در همان رشته را دارد و بدیهی است آثاری که فاقد شرایط و ضوابط اعلامی باشند از مرحله داوری حذف خواهند شد و آثار ارسالی متناسب با امتیاز در سه سطح عالی  ۸۱ تا ۱۰۰ خوب  ۶۶  تا ۸۰  متوسط ۵۰ تا ۶۵ رتبه بندی می شوند و از نفرات برتر رشته ها در مرحله اول (استانی) تجلیل خواهد شد. رشته اذان و مکبّری صرفاً ویژه برادران برگزار می شود.
 
 
 مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه بابیان اینکه برای برگزاری این مسابقات ضوابط اجرایی در نظر گرفته شده است ، گفت: با توجه به زمان بندی اجرای چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان، شایسته است تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب از طرق مختلف مکاتبه، پوستر، فضای مجازی صورت پذیرد و مسئولیت رعایت ضوابط و تطبیق مشخصات افراد با آثار ارسالی در مرحله اول استانی با ستاد استان و مسئولیت بررسی و تطبیق بند ۶  ضوابط و شرایط عمومی بر عهده ستاد استان می باشد .
 
 
حجت الاسلام کلات پور با اشاره به شرایط داوری در مرحله اول، اظهار کرد: داوری مرحله اول (استانی) با ستاد استان می باشد که طبق فرم های داوری ارسالی به پیوست انجام می شود ومشخصات  نفرات اول رشته ها حداکثر تا تاریخ ۹۹/۱۰/۱۷ در اختیار ستاد کشوری قرار بگیرد.و کلیه مستندات و مدارک مربوط به داوری مرحله اول(استانی) باید در ستاد استان بایگانی شود تا در صورت لزوم، قابل ارائه و استفاده باشد.
 
 
کد خبر 985905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha