کرونا برنامه های فرهنگی پیشگیری از موادمخدر را با چالش مواجه کرد

مظفری با بیان اینکه شیوع کرونا بسیاری از برنامه های فرهنگی پیشگیری را دچار چالش کرده و بخش اعظم فعالیت های این حوزه تعطیل شده، گفت: روز به روز بر تعداد مواد مخدر و روانگردان ها افزوده می شود بطوریکه شاهد رشد ۷ برابری انواع روانگردان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،« احمد مظفری» امروز(یکم آبان) در مراسم امحاء انواع مواد مخدر و روانگردان ها در قائمشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 3850 شهید عزیز راه مبارزه با مواد مخدر و آرزوی سلامتی برای 12 هزار جانباز راه مبارزه با مواد مخدر و حافظان سلامت و امنیت کشور ، اظهار کرد: امروز به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا  که مقام معظم رهبری از آنان به عنوان حافظان امنیت آسایش و آرامش مردم و مجاهدان واقعی فی سبیل الله یاد کردند، 2700 کیلوگرم موادمخدر امحاء شد .

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان مازندران با بیان اینکه مواد مخدر و روانگردان ها عامل و زمینه بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق ، همسرآزاری کودک آزاری ، قتل ، سرقت و جرائم هستند، افزود: مقام معظم رهبری اعتیاد را اولویت دارترین آسیب اجتماعی کشور خواندند و از مبارزه با مواد مخدر به عنوان جهادی بزرگ و یک حرکت عمیق در راه پیشرفت ملت ایران یاد کردند .

 

 وی با اشاره به اینکه بر اساس طرح ملی مبارزه با مواد مخدر 60 دستگاه و نهاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر نقش دارند و می بایست تا پایان برنامه ششم شاهد کاهش 25 درصدی اعتیاد و مرگ و میر در این حوزه باشیم، گفت: در سال 98 بزرگترین و بالاترین کشفیات مواد مخدر را در تاریخ جمهوری اسلامی داشتیم 950 تن انواع مواد مخدر و روانگردان ها و 980 تن انواع پیش سازها کشف و امحاء شد.

 

  مظفری با بیان اینکه در شش ماهه اول سال 99 بیش از 600 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که بیش از 3 تن آن مربوط به مازندران است، اذعان کرد: در سال جاری نیز رشد 32 درصدی کشفیات مواد مخدر را در کشور داشتیم.

 

  وی با بیان اینکه سال گذشته چهار هزار و 472 نفر در کشور بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان باختند، افزود:  در شش ماهه اول سال 99 متاسفانه شاهد مرگ 34 مازندرانی به دلیل سوء مصرف مواد مخدر بودیم که رشد 13 درصدی مرگ و میر را نشان می دهد.

 

 مظفری با بیان اینکه شیوع کرونا بسیاری از برنامه های فرهنگی پیشگیری را دچار چالش کرده و بخش اعظم فعالیت های این حوزه تعطیل شده، گفت: روز به روز بر تعداد مواد مخدر و روانگردان ها افزوده می شود بطوریکه شاهد رشد 7 برابری انواع روانگردان هستیم.

 

وی از شناسایی 803 نوع ان پی اس با ترکیبات شیمیایی خبر داد و یادآورشد: آمار معتادانی که از داروهای آگونیست در استان  استفاده می کنند از 55هزار و900 نفر سال 98 به 59هزار و330 نفر در سال 99 رسیده است.

 

مظفری خاطرنشان شد:  مجموعه اطلاعات و آمار مبین این پیام و هشدار مهم است که آسیب های حوزه موادمخدر رو به افزایش است و ضرورت دارد تا همه دستگاه ها، نهادها، شخصیت ها وظرفیت ها پای کار بیایند تا زمینه مبارزه قاطع و فراگیر با مواد مخدر واعتیاد شکل بگیرد در غیر این صورت مطمئن باشیم که هم نرخ شیوع مواد مخدر و هم آمار خسارت ها و آسیب های مواد مخدر و روانگردان ها بسیاری از مردم و خانواده ها را درگیر خواهد کرد.

 

کد خبر 985910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha