آموزش غیرحضوری برای هفت شهرستان خراسان جنوبی تمدید شد

واقعی گفت: با توجه به موافقت ستاد استانی و اخذ موافقت وزارت کشور، آموزش های غیر حضوری در هفت شهرستان استان خراسان جنوبی تا نهم آبان ماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی واقعی» عصر امروز (۱ آبان ماه) در گفتگو با رسانه های گروهی استان اظهار کرد: برگزاری آموزش غیر حضوری در تمام مدارس شهرستان های  بیرجند، درمیان، قاین، فردوس، نهبندان، طبس و بشرویه تا ۹ آبان ماه سال جاری تمدید شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: کلاس‌های درس در تمامی مدارس و دوره‌های تحصیلی این شهرستان‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که این محدودیت ها شامل کاهش پرسنل ادارات جزء محدودیت های ۱۰گانه نمی شود، افزود: با وجود غیر حضوری بودن کلاس های درس، ضدعفونی سازی محیط ادارای و آموزشی مدارس به صورت منظم و مستمر ادامه دارد.

 

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از یک ماه است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.

 

محدودیت‌های کرونایی که از ۲۰ مهرماه به خراسان جنوبی بازگشت، با توجه به وضعیت شیوع کرونا در این استان و برای کنترل بیماری در شهرستان‌های قرمز یک هفته دیگر  (۲ آبان) تمدید شد.

 

این محدودیت‌ها شامل تعطیلی تمامی کلاس‌های حضوری مدارس دولتی، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و خصوصی، کاهش خدمات دهی مهدکودک‌ها (فقط برای مادران شاغل)، تعطیلی خوابگاه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، تعطیلی همه نقاط هدف گردشگری، بقاع متبرکه، سینماها، نمایشگاه‌ها، سالن‌های مطالعه کتابخانه‌ها و بخش‌های بازی کودکان در مناطق قرمز است. همچنین برگزاری گردهمایی‌ها، سمینارها و دیگر تجمعات غیرضروری ممنوع اعلام شد.

 

طبق این دستورالعمل تمامی باشگاه‌ها، سالن‌ها، استخرها، پیست‌های ورزشی، تالارهای پذیرایی و سالن اجتماعات آرامستان‌ها اجازه فعالیت ندارند و اعمال محدودیت برای فعالیت رستوران‌ها، فست فودها، اغذیه فروشی‌ها، قهوه خانه‌ها، کافی شاپ‌ها و سایر صنوف مشابه صرفا به صورت بیرون‌بر خواهد بود.

 

 

 

کد خبر 985920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha