رعایت مسائل ایمنی در اهدای پلاسمای خون ضروری است

عبداللهی با بیان اینکه یکی از راه های تاثیر گذار در درمان کرونا اهدای پلاسما خون است، گفت: باید مطمئن شویم که پلاسمای خون مراجعه کنندگان موثر بوده و بالاترین سطح آنتی بیوتیک را دارد و ایمن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مجید عبداللهی») در حاشیه بازدید از ساختمان در حال احداث انتقال خون مشهد گفت: دهه آخر صفر ذخایر خونی استان به ظرفیت خوبی رسید و در روز گذشته مقداری از ذخایر خونی را به استان سیستان و بلوچستان اختصاص دادیم.

 

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه انتقال خون رسانی کشوری است و هر زمان که ما نیاز به خون پیدا کنیم مردم متعهد ایران مرز نمی شناسند و در هر قسمت از کشور حاضر هستند خون خود را اهدا کنند؛ افزود: ذخایر خونی در حال حاضر مطلوب است ولی احتمال کاهش آنرا پیش بینی می کنیم.

 

وی با اشاره به فصل سرما و بیماری های این فصل تاکید کرد: با توجه به فصل سرما و اینکه شیوع بیماری آنفلونزا را در پیش داریم و همچنین خیز بیماری کرونا، ممکن است که مردم کمتر مراجعه کنند و همه اینها باعث می شود که ذخایر خونی افت پیدا کند و ما همچنان دست نیاز به سمت مردم دراز می کنیم که پلاسما و خون بدهند.

 

عبداللهی با بیان اینکه یکی از راه های تاثیر گذار در درمان  کرونا اهدای پلاسما خون است و خوشبختانه مردم آگاه ما به شکرانه سلامتی خود پلاسمای خونشان را اهدا می کنند؛ اظهار داشت: هفته اخیر مردم از اینکه پلاسمای خونشان نتوانستند اهدا کنند ناراحت بودند، علت اینکه پلاسمای آنها گرفته نمی شود، این است که باید مطمئن شویم که پلاسمای خون مراجعه کنندگان موثر بوده و بالاترین سطح آنتی بیوتیک را دارد و ایمن است.

 

وی با تشکر از حضور همیشه سبز مردم در امر اهدای خون و پلاسما گفت: به مردم این اعتماد را بدهیم اینکه مراجعه می کنند ما قدردان حمایت های آنها بوده و هستیم اما اجازه دهند که ما رعایت مسائل ایمنی پلاسما را داشته باشیم .

 

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: اخیرا یکی از مشکلات، کمبود کیسه های اهدای پلاسما بود زیرا این کیسه ها وارداتی می باشد اما با تدبیری که سازمان انتقال خون کشور داشت  کیسه های داخلی تولید و توزیع شد و اکنون هیچ مشکلی در اهدای پلاسمای بهبود یافتگان نداریم.

 

وی بیان کرد: پروژه انتقال خون سناباد  که ۱۱ سال است نیمه تمام مانده، استانی است و نیاز دارد برای احداث هر چه سریعتر آن اعتبارات لازم به آن اختصاص یابد. همچنین این پروژه زمینه ساز بحث های پیشرفته انتقال خون است همچنان که بیمارستان های ما تخصصی و فوق تخصصی می شوند باید خود را با نیاز مردم و بیمارستان ها وفق دهیم و نیاز هست که امکانات و شرایط امن برای اهدا کنندگان فراهم کنیم.

 

عبداللهی در پایان افزود: این پروژه باید ۶۱ بیمارستان استان را تحت پوشش قرار دهد. ما قول دادیم که در دهه مبارک فجر فاز اول این پروژه به بهره برداری برسد و فاز دوم در سال آینده تکمیل شود و البته همه اینها نیازمند تخصیص اعتبارات می باشد که از استاندار جدید استان که تازه سکان دار این سمت هستند و انشاالله همت خواهند کرد که این مجموعه هر چه سریعتر به اتمام برسد.

کد خبر 985966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha