رکورد آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی شکسته شد

دهقانی فیروزآبادی گفت: رکورد آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی ۲۲۰ مورد جدید شکسته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» ظهر امروز (۲ آبان) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار کرد: از نظر شناسایی موارد جدید ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی رکورد جدید ثبت شد و از ۲۷۵ آزمایش جدید، ۲۲۰ مورد مثبت جدید شناسایی شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از بیماران جدید شناسایی شده ، ۶۲ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۱۵۸ مورد نمونه گیری سرپایی انجام شده است.

 

دهقانی فیروزآبادی در ادامه ۸۱ نفر از مبتلایان جدید شناسایی شده را مربوط به شهرستان بیرجند اعلام کرد و گفت: همچنین ۱۰ نفر از فردوس، ۳۳ نفر قاین، ۲۱ نفر طبس، چهار نفر نهبندان، هفت نفر درمیان، سه نفر سربیشه، ۱۶ نفر سرایان، ۳۴ نفر بشرویه، پنج نفر زیرکوه و ۶ نفر در  شهرستان خوسف تست کرونای آنها مثبت بوده است.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۸۳ نفر مبتلا به کرونا بوده و در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۲۹ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و متاسفانه حال عمومی پنج نفر از آنان وخیم است.

 

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر فوتی جدید در استان داشته ایم و تاکنون آمار فوتی‌ها به ۲۴۰ نفر رسیده است.

 

وی با تاکید بر اینکه روند ابتلاء در  استان خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری است، هشدار داد با ادامه این روند و تداوم وضعیت قرمز و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، روزهای سخت‌تر و وحشتناک تر نیز در انتظار استان خواهد بود.

 

محدودیت‌های کرونایی که از ۲۰ مهرماه در هفت شهرستان با وضعیت قرمز استان خراسان جنوبی آغاز شده است با توجه به تصویب ستاد استانی و تایید ستاد ملی مقابله با کرونا این محدودیت‌های ۱۰گانه در استان تا نهم آبان ماه تمدید شد. 

 

 

کد خبر 986061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha