راه اندازی کتابخانه تخصصی ورزش در جهرم

خداجو از راه اندازی و ایجاد کتابخانه تخصصی با برخورداری از حدود یک هزار جلد کتاب در خانه بوکس شهرستان جهرم خبر داد.

«عبدالرحیم خداجو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: همزمان با ششمین روز از هفته تربیت بدنی، کتابخانه تخصصی خانه بوکس شهرستان جهرم با برخورداری از 800 جلد کتاب با حضور مسئولان شهرستان افتتاح شد.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جهرم، افزود: این کتابخانه حاوی کتاب هایی در زمینه ورزشی، علمی، دینی و... بوده که در محل خانه بوکس شهرستان جهرم راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این کتابخانه ورزشی برای نخستین بار در کشور توسط هیئت بوکس شهرستان جهرم ایجاد شده است، بیان کرد: توجه به فرهنگ مطالعه و ترویج کتاب و کتاب خوانی در عرصه ورزش از اهداف راه اندازی این کتابخانه بوده است.

 

خداجو ادامه داد: با توچه به فقدان و نبود کتابخانه تخصصی ورزشی و نیاز مبرم به این امر در کمک به فرآیند یادگیری، آموزش و افزایش مهارت ها و دانش مورد نیاز رشته های مختلف ورزشی، نیاز به احداث کتابخانه یکی از اولویت های اساسی در امر یادگیری صحیح و اصولی هر رشته است.

 

وی با اشاره به اینکه کتابخانه تخصصی ورزشی در جهرم مشتاقان بسیاری دارد، عنوان کرد: با توجه به علائق و نیازهای اقشار مختلف فعال در عرصه ورزش یک کتابخانه با آرشیو ورزشی باید دارای انواع لوح های فشرده ورزشی و کتاب های فارسی و لاتین باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای علاقمندان باشد.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جهرم با اشاره به اینکه زمان مطالعه به ویژه برای ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: بهترین زمان برای مطالعه در ورزشکاران اوقات فراغت و حین یادگیری تکنیک ها و قبل از زمان مسابقات بوده که فرد تمرکز بیشتری به لحاظ یادگیری دارا است.

 

وی با اشاره به اینکه باید کتاب هایی را در اندازه و حجم های مناسب در دسترس قرار داد تا زمان زیادی از ورزشکاران گرفته نشود، خاطرنشان کرد: هیئت بوکس شهرستان جهرم از علاقمندان به مطالعه کتاب، به ویژه کتاب های ورزشی تقاضا دارد با اهدا کتاب در جهت هر چه پر بار شدن و بالا بردن سطح علمی کتابخانه ورزشی همکاری لازم را داشته باشند.

 

خداجو با اشاره به اینکه بخش اعظمی از راه اندازی این کتابخانه به همت خیران شهرستان انجام شده است، گفت: امیدواریم به زودی شهرستان جهرم به عنوان قطب کتابخانه های ورزشی و علمی کشور تبدیل شود.

کد خبر 986256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha