هوشمند سازی امنیت مرزها در دستور کار مجلس است

آقازاده تامین امنیت سرمایه‌گذار را عاملی مهم در توسعه پایدار دانست و گفت: یکی از محورهای در حال پیگیری کمیسیون امنیت ملی مجلس هوشمند سازی امنیت در مرزهاست که منجر به تشدید امنیت پایدار مرزها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «سیدعلی آقازاده» امروز(شنبه، ۳ آبان) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه گیلان از استان‌های مرزی کشور و همسایه با کشورهای حوزه قفقاز  و آسیای میانه است گفت: این مرزی بودن یک مزیت و ظرفیت خوب برای استان است که در صورت بهره‌برداری درست و سرمایه‌گذایر مطلوب منجر به رشد اقتصادی و اشتغال پایدار در گیلان می‌شود.

 

نماینده مردم رشت در مجلس تامین امنیت برای سرمایه‌گذار را عاملی مهم در سرمایه‌گذاری دانست و با اشاره به برنامه مجلس در خصوص بومی‌نگری بازارچه‌های مرزی کشور افزود: مجلس شورای اسلامی در خصوص بومی‌نگری در مرزهای استان و کشور علیرغم وجود قوانین، برنامه ویژه‌ای دارد.

 

وی با بیان اینکه امنیت شغلی در بحث ترانزیت و بازارچه‌های مرزی در گیلان برقرار است اظهارداشت: با تلاش‌های نیروی انتظامی امنیت خوبی در مرزهای استان برقرار است که توسعه اقتصاد پایدار را در استان به‌همراه دارد.

 

آقازاده توسعه زیرساخت‌ها را از الزامات ایجاد اقتصاد پایدار برشمرد و با تاکید بر لزوم توجه به کریدورهای شمال به جنوب در استان گیلان تصریح کرد: در حوزه صادرات ترانزیتی محدودیتی وجود ندارد.

 

وی اذعان کرد: ترانزیت کالا در گیلان از طریق کریدور شمال به جنوب به‌خوبی انجام شود اما لازمه رشد اقتصادی استان توسعه زیرساخت‌های صنایع تبدیلی، تکمیل خطوط راه‌آهن، افزایش سردخانه و انبارداری و توسعه منطقه آزاد است.

 

نماینده مردم رشت در خانه ملت با بیان اینکه با تلاش مرزبانی امنیت خوبی در مرزهای کشور برقرار است ولی اقدامات پشتیبانی در مرزبانی کافی نیست عنوان داشت: یکی از محورهای در حال پیگیری کمیسیون امنیت ملی هوشمند سازی امنیت در مرزهاست که منجر به تشدید امنیت پایدار مرزها می‌شود.

 

وی  خاطرنشان ساخت: در صورت هوشمندسازی و الکترونیکی کردن کنترل مرزها، ضریب اشراف از مرزها افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 986318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha