جشنواره «زنگِ وقف» ویژه دانش آموزان خراسان جنوبی برگزار می شود

حجت الاسالام بخشی پور با بیان اینکه جشنواره «زنگِ وقف» ویژه دانش آموزان خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه استان می توانند تا ۱۳ آبان ماه آثار خود را در شبکه های اجتماعی به نشانی OGHAF-SK ارسال کنند.

حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و خانه نشین شدن دانش آموزان، تصمیم گرفتیم تا جشنواره ای با عنوان «زنگ وقف» برای آشنا کردن دانش آموزان با فرهنگ وقف برگزار کنیم.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جشنواره «زنگ وقف» برای دو مقطع ابتدایی و متوسطه برگزار می شود، افزود: دانش آموزان مقطع ابتدایی می توانند آثار خود را در قالب نقاشی و یک جمله با موضوع وقف به این جشنواره ارسال کنند و دانش آموزان مقطع متوسطه می توانند با تولید آثاری در رشته های مقاله، شعر، دل نوشته، عکاسی و انشا در این جشنواره شرکت داشته باشند.

 

 

وی به موضوعات این جشنواره اشاره کرد و گفت: دانش آموزان خراسان جنوبی در تولید آثار خود برای شرکت در این جشنواره باید به یکی از موضوعات  تاریخچه وقف، وقف در کشورهای جهان، وقف در اسلام، وقف در ادیان آسمانی، وقف و علم، وقف و سلامت، وقف و کمک به محرومین، وقف و عزاداری، زیارت امامزادگان و معرفی امامزادگان استان توجه کنند.

 

 

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه از 24 ماه مهرماه این جشنواره آغاز به کار کرده است، ادامه داد: دانش آموزان علاقمند به شرکت در این جشنواره می توانند تا 13 آبان ماه در این جشنواره شرکت کنند و به نفرات برگزیده این جشنواره جوایز ارزنده ای اهدا خواهیم کرد.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: هدف از برگزاری جشنواره «زنگ وقف» این است که دانش آموزان استان را با فرهنگ وقف و اهمیت پرداختن به آن آشنا کنیم تا شاهد گسترش و توسعه فرهنگ باارزش وقف در جامعه باشیم.

 

 

 

کد خبر 986790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha