حزب الله لبنان اهانت به پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد

حزب الله لبنان نسبت به اظهارات ضد اسلامی رئیس جمهوری فرانسه ابراز تاسف کرد و اهانت به مقام پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، حزب الله لبنان در بیانیه ای به شدت اهانت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه به رسول اعظم محمد بن عبدالله(ص) را محکوم کرد.

 

حزب الله لبنان مخالفت قاطعانه خود را نسبت به موضع رسمی فرانسه که به توهین کردن به پیامبر مهربانی ها و پیام آور صلح و دوستی تشویق می کند، اعلام کرد.

 

حزب الله در این بیانیه نسبت به بازگشت اقدامات اهانت آمیز و خدشه وارد کردن به احساسات مسلمانان ابراز تاسف کرد.

 

در این بیانیه آمده است: آنچه در فرانسه منتشر شده است، به احساسات بیش از دو میلیارد مسلمان از جمله اقلیت های عربی و اسلامی که از ده ها سال پیش در اروپا و فرانسه زندگی می کنند، خدشه وارد می کند.

 

حزب الله لبنان اعلام کرد: همه ادعاهای دروغین درباره آزادی بیان و عقیده نمی تواند تعرض به مقام رسول اکرم(ص) و اهانت به ادیان آسمانی را توجیه کند.

 

حزب الله در این بیانیه مقامات فرانسه را به بازگشت به تعقل، حکمت، احترام صریح به ادیان و ارزش های دینی و مشارکت مثبت برای جلوگیری از افرایش تنش در سطح بین المللی فراخواند.

 

امانوئل مکرون چهارشنبه گذشته در اظهارات مطبوعاتی اعلام کرد: کشورش از کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اکرم(ص) که متعلق به مجله فرانسوی شارلی ابدو است، چشم پوشی نمی کند. به همین دلیل  در طول روزهای اخیر شدت فشارها و حملات به سازمان های اسلامی در فرانسه افزایش یافته است.  

کد خبر 986824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha