مشکل تامین انسولین در جهرم و خفر وجود ندارد

بمانا با اشاره به اینکه مشکل تامین انسولین در داروخانه های جهرم و خفر وجود ندارد، گفت: در ۱۹ داروخانه شهرستان های جهرم و خفر انسولين قلمی توزيع شده است.

«قهرمان بمانا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: با توجه به وجود مشكلات در توزيع  انسولين در سطح كشور تمام تلاش ما اين بوده است كه در  هر  شهرستان های جهرم و خفر اين داروها در دسترس بيماران ديابتی باشد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در حال حاضر در 19 داروخانه های جهرم و خفر كه آمار خود را در سامانه وزارت بهداشت ماهانه ثبت می كنند داروهای انسولين توزيع شده است، افزود: پنج درصد سهميه دارو در استان فارس برای شهرستان جهرم است كه انسولين قلمی جهت بيماران ديابتی در ليست اين داروها قرار دارد.

 

به گفته وی انسولين های توزيع شده در اين 19 داروخانه شامل نووميكس (NOVOMIX)، نوورپيد (NOVORAPID)، توژئو (TOUJEO) و ويكتوزا (VICTOZA) است.

 

بمانا با اشاره به توزيع انسولين لانتوس (LANTUS) در داروخانه های جهرم و خفر گفت: ساخت ايرانی اين انسولين در داروخانه های شبانه روزی و بيمارستان های شهرستان جهرم و خفر موجود است.

 

وی با اشاره به اینکه تركيب و ساختار اين انسولين مانند خارجی آن است و هيچ  تفاوتی ندارد، عنوان کرد: نوع خارجی آن به دليل تحريم ها موجود نيست.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در حال حاضر نوع خارجی انسولين نوورپيد (NOVORAPID) در اين 19 داروخانه ها موجود است.

کد خبر 986895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha