مستند «در مسیر شیرکوه» تولید شد

«در مسیر شیرکوه» پنجمین مستند الهیار خدری میرقائد هنرمند خوزستانی است که در حوزه زاگرس تولید شده و به زودی از صدا و سیما پخش خواهد شد.

«الهیار خدری میرقائد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص مستند «در مسیر شیرکوه» اظهار کرد: این مستند بلند پنجمین مستند در حوزه زاگرس به تهیه کنندگی و کارگردانی من است که به زودی از شبکه‌های استانی و سراسری پخش خواهد شد.

 

کارگردان مستند «در مسیر شیرکوه» افزود: این مستند کاری متفاوت و جذاب است که به همراه یک گروه کوهنوردی جهت صعود به قله برفگیر شیرکوه در فصل زمستان عازم شدیم و کلیه اتفاقات از مسیر مبدا که شهرستان لالی است تا قله شیرکوه ضبط و به آنها پرداخته شده است.

 

وی با بیان اینکه در این مستند تلاش شده زیبایی‌های خدادادی طبیعت دامنه زاگرس معرفی شود تصریح کرد: در نگاه دیگر آداب و رسوم و محرومیت منطقه به تصویر کشیده می‌شود و در واقع این مستند روایتی از دیدگاه تصویربردار و گروه به حواشی اطراف است.

 

خدری اضافه کرد: مسائل اجتماعی، اقتصادی، گردشگری و حتی محرومیت منطقه مانند رفت و آمد ساکنان که در زمستان به سختی تردد می‌کنند و برخی جاده‌ها بسته می‌شود، سختی کار معلمان و وضعیت مدارس منطقه و ... همه و همه در این مستند گنجانده شده است.

 

وی این مستند را یک مستند اجتماعی و گردشگری دانست و ابراز کرد: زحمت زیادی برای این مستند کشیده شده به طوری که دو شبانه روز در بحران طاقت‌فرسای برف و سرمای دی ماه در قله شیرکوه بودیم که از عوامل تهیه این مستند قدردانی می‌کنم.

 

این کارگردان خوزستانی به عوامل اجرایی این مستند اشاره کرد و ادامه داد: نویسنده این مستند را رضا عالیپور و سهام خزعلی برعهده داشتند و گویندگی وصی‌الله عبدالله و تدوین با همکاری آقای دلنواز انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه قله شیرکوه در ۷۵ کیلومتری ارتفاعات شهرستان لالی از توابع بخش هتی و در دامنه زاگرس واقع شده است یاد آور شد: به زودی این مستند از شبکه استانی و مستند و سراسری پخش خواهد شد.

 

کد خبر 986997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha