شرایط استان‌ها در سنجش سطح دانش‌آموزان باید یکسان باشد

شریعتی با بیان اینکه در سنجش سطح دانش‌آموزان باید شرایط استان‌ها یکسان باشد گفت: زمانی که شرایط نامساوی باشد این سنجش هم اشتباه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» ظهر امروز (دوشنبه ۵ آبان) در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تعداد کم کرسی‌های پذیرش دانش‌آموزان خوزستانی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: مقصر معلم‌ها و یا دانش آموزان نیستند بلکه مقصر ما مسئولان هستیم که ظرفیت لازم را در استان ایجاد نکردیم و خودمان هم در تریبون‌ها سیستم آموزشی را زیر سوال می‌بردیم در صورتی که ما باید ظرفیت‌سازی می‌کردیم.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه در سنجش سطح دانش‌آموزان باید شرایط استان‌ها یکسان باشد تصریح کرد: زمانی که شرایط نامساوی باشد این سنجش هم اشتباه است ما حتما باید این موضوع را پیگیری کنیم البته اگر دانشگاه آزاد به خوبی عمل نکرده باید پاسخگو باشند.

 

وی با اشاره به اینکه دانشکده‌های مختلف و خوبی در اهواز، دزفول و آبادان داریم که از ظرفیت خوبی برای پذیرش دانشجویان برخوردار هستند افزود: شاید این دانشکده‌ها از برخی دانشگاه‌های کشور بهتر هم باشند که نباید برای آنها کم‌کاری صورت گیرد.

 

شریعتی اضافه کرد: باید نامه‌ای برای ارسال به وزیر بهداشت توسط مدیرکل آموزش و پرورش و امور اجتماعی استانداری خوزستان تنظیم شود تا مقدمات برای این امر فراهم شود.

 

وی در خصوص سوادآموزی عنوان کرد: در این خصوص همه فرمانداران، دهیاران و بخشداران حتما باید به این کمیته ورود کنند و موضوع سوادآموزی را مدنظر قرار دهند و همچنین همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به کمک و حمایت هستند.

 

استاندار خوزستان در خصوص مجوز عمل به چگونگی شیوه حضور و عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس ابراز کرد: آموزش غیرحضوری می‌تواند فرصتی برای کیفی‌سازی مثلث سه‌گانه مدنظر نظام آموزشی (اولیا، مربیان و دانش‌آموزان) باشد و نباید از این فرصت به سادگی عبور کنیم.

 

وی با تاکید بر عدم پرداخت عوارض شهرداری مدارس غیردولتی خاطر نشان کرد: این قانون باید به شهرداری‌های استان ابلاغ شود و کسی حق ندارد از آن تخطی کند و قانون باید اجرا شود.

 

شریعتی اضافه وزن دانش‌آموزان را معضلی در دنیا دانست و بیان کرد: کشورهای توسعه یافته آن را کنترل کرده‌اند اما کشورهای توسعه نیافته گرفتار آن هستند که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

 

وی یاد آور شد: باید از ظرفیت سامانه شاد برای آگاهی بخشی خانواده‌ها استفاده شود و برنامه‌های آموزشی تحت عنوان‌های مختلف در تغذیه، ورزش و ... تولید شود.

 

کد خبر 987030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha