سدهای لاستیکی جدید در گیلان به بهره‌برداری می‌رسند

خرمی یکی از رویکردهای شرکت آب منطقه‌ای را ساخت سدهای لاستیکی در سطح گیلان اعلام کرد و گفت: سدهای لاستیکی جدید در گیلان به بهره‌برداری می‌رسند.

«وحید خرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه احداث سدهای لاستیکی از جمله رویکردها و اهدافی است که شرکت آب منطقه‌ای گیلان در سطح استان دنبال می‌کند اظهار کرد: سدهای لاستیکی جدید در مناطق مختلف استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان ساخت سد مخزنی در شهرستان رودبار را یکی دیگر از پروژه‌های در دست اجرای این دستگاه اعلام کرد و بیان داشت: سد مخزنی دیورش شهرستان رودبار در حال حاضر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و با بهره‌برداری از آن نیاز آبی چندین شهر و روستای منطقه تأمین می‌شود.

 

خرمی با تأکید بر اینکه سدمخزنی دیورش رودبار آب شرب سالم و بهداشتی حدود پنج شهر و 28 روستا را تأمین می‌کند تصریح کرد: سد مخزنی دیورش رودبار علاوه بر تأمین آب شرب سالم نیاز آبی بخش کشاورزی منطقه را هم پوشش می‌دهد که موضوعی بسیار حائز اهمیت محسوب می‌شود.

 

وی به ساخت سدهای لاستیکی در استان گیلان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه چهار سد لاستیکی استان ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند ابراز کرد: سدهای لاستیکی کارکردهای فراوانی دارند و توسعه اراضی کشاورزی و ایجاد حوضچه مکش و انحراف آب از جمله مزایای آن‌ها به حساب می‌آید.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تغذیه منابع زیر‌زمینی، بهسازی ساحل رودخانه‌ها، افزایش تراز آب و امکان پمپاژ آب به مزارع را از دیگر مزیت‌های سدهای لاستیکی اعلام کرد و افزود: بدون شک سدها بخش بسیار زیادی از منابع آب شرب و کشاورزی شهرستان‌ها را در استان گیلان تأمین می‌کنند.

 

خرمی تأمین آب برای مصارف کشاورزی را یکی دیگر از خصوصیات شاخص سدهای لاستیکی اعلام کرد و ابراز داشت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان با احداث سدهای لاستیکی علاوه بر تأمین نیاز آبی مناطق مختلف استان در مصارف مختلف به نوعی در مسیر کمک به محیط زیست استان هم گام‌های خوبی بر می‌دارد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان ساخت سدهای سازگار با محیط‌زیست با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های برتر دنیا را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: در کنار سازگاری با اقلیم استان گیلان تقویت سفره‌های آب زیرزمینی از جمله ویژگی‌های بسیار بارز سدهای لاستیکی گیلان به شمار می‌آید.

 

خرمی برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای گیلان جهت ذخیره مناسب سد سفیدرود را برای اینکه سال کم مشکلی را در بخش کشاورزی پشت سر بگذاریم، نیز مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: با رهاسازی به موقع آب مورد نیاز بخش زراعی مشکلی در این حوزه برای کشاورزان گیلانی به وجود نیامد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان کیفیت بالای آب در سد شهر بیجار را نیز مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: سد شهر بیجار آب شرب 70 درصد جمعیت شهری استان گیلان را تأمین می‌کند از سوی دیگر منابع آبی موجود در این سد یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین آب‌های کشور محسوب می‌شود.

 

وی وجود آب‌بندان‌های متعدد در نقاط مختلف گیلان را به عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های این استان جهت پشتیبانی از اقتصاد کشاورزی آن مورد ارزیابی قرار داد و خاطرنشان کرد: ساماندهی کردن آب‌بندان‌ها گامی بسیار مهم در راستای تأمین آب مورد نیاز فعالیت‌های کشاورزی گیلان است.

 

کد خبر 987073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha