مستلزم تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در سطح عام و خاص هستیم

حجت الاسلام عسگری، گفت : ما مستلزم تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در سطح عام و حتی در بین خواص هستیم.

حجت‌الاسلام هادی عسگری مدیر کل بنیاد شهیدو امور ایثار گران استان کرمانشاه با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: مبدا فرهنگ ایثار و شهادت عاشورا و مقصد آن ظهور امام زمان (عج) است .

 

وی خاطر نشان کرد: همه شهیدان و رزمندگان و ایثارگران والامقام ما با الگوگیری از عاشورای امام حسین در عرصه ظاهر شدند و هر آنچه داشتند تقدیم کردند به این امید که این انقلاب از ثمره خون آنهااست تا انقلاب حضرت مهدی ان‌شاءالله باقی بماند و این ارزش ها، کرامت ها و این شرافتی که ما داریم ان‌شاءالله همچنان تا حکومت امام زمان برقرار باشد ، در این بخش واقعیت این است که ما مستلزم تبیین فرهنگ شهادت و ایثار در سطح عام و حتی در بین خواص هستیم.

 

حجت الاسلام عسگری بابیان اینکه امروز نیازمندیم اساتید ، دانشگاهیان و حوزویان ما در بخش تبیینی ورود پیدا کنند ، افزود: رسانه‌های باید در بخش ترویجی این مسئله ورود کنند. در استان کرمانشاه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که به ریاست استاندار کرمانشاه به عضویت دستگاه‌های فرهنگی تشکیل می‌شود مصوبات خیلی خوبی دارد از جمله برنامه جامع در فضای مجازی که نیازمند این است که دستگاه‌های ما در این بخش برنامه های خودشان را تدوین کنند تا ما با یک برنامه هدفمند و اثرگذار به ویژه در عرصه مجازی بتوانیم همپوشانی و هم افزایی داشته باشیم و هدفمند کار کنیم و در این بخش خیلی جای پیشرفت و کار وجود دارد. 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: شهیدان و ایثارگران افتخار ما و افتخار ملت بوده ، هستند و خواهند بود. آیندگان بایستی از این گنجینه های ارزشمند برخوردار باشند و ما بتوانیم مثل حضرت زینب پیام رسان عاشورا بود و به خوبی پیام عاشورا را منتقل کرد که بعد از ۱۴۰۰ سال ما از آن فرهنگ تغذیه ، روحیه می گیریم و دفاع مقدس و انقلاب ما شکل می گیرد امروز هم ما باید بتوانیم این افتخارات مان را به خوبی معرفی کنیم تا آیندگان ما از این گنجینه های ارزشمند بهره مند بشوند.

کد خبر 987146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha