برخورد انفعالی با شایعات و نشر آن در فضای مجازی کمک به گسترش جنگ رسانه ای دشمن است

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهمیت آگاهی رسانه ای و شناخت جنگ نرم گفت: برخورد انفعالی با شایعات و نشر آن در فضای مجازی کمک به گسترش جنگ رسانه ای دشمن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» طی نشست بصیرتی مجازی صالحین که سه شنبه ۶ آبان در قالب مجازی برگزار شد گفت: هیچ حرکتی نیست مگر اینکه انسان در آن کاری که می خواهد انجام دهد، باید شناخت و معرفت و آگاهی داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: جنگ امروز در قدرت ها،جنگ رسانه است و عواملی مانند قدرت، بهره مند شدن از تاکتیک و کسب اطلاعات مورد نیاز جنگ زمینه موفقیت و پیروزی در این عرصه هستند.

 

وی با اشاره به اینکه رسانه ها نباید فقط وسیله ی سرگرمی باشند بیان کرد: امروز رسانه ها، احساسات،تفکرات و... را کنترل می کنند و عملیات روانی بر علیه دولت ها به وجود می آورند به خصوص بر روی جوان هاخیلی کار می کنند.

 

امام جمعه کرج با در نظر گرفتن این مطلب که « امروز دعوا بر سر هویت دینی ما است» عنوان کرد: اسلام و نهضت های اسلامی، کلید کسب هویت بر اقوام است و دشمنان می خواهند این هویت دینی مسلمانان را از آنها بگیرند.

 

وی ادامه داد: ما باید درباره جنگ هشتگ ها( #)،جنگ نمادها، برای تحریک احساسات با ارائه اخبار و تحلیل های غلط مطالعه کنیم و آگاهی خود را نسبت به هشتک ها بالاببریم.

 

 هدف جنگ هشتک ها، تحریف و وارونه سازی حقایق است

 

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به فعالیت ۴ هزار وب سایت وهابیت که در طول شبانه روز تلاش می کنند اظهار کرد: دشمنان اسلام بیش از ۱۰ هزار پایگاه بر ضد آموزه های دینی دارند. ماچه کرده ایم وچه می کنیم؟؟؟

 

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: شیطان طوری برنامه ریزی وعملیات می کند که ما کشته نشویم بلکه اسیرشویم، اگر شیطان در دل ما لانه کرد بدانید که قوه ادراک و تشخیص و ... را از ما خواهدگرفت.

 

به گفته وی، شیطان در مقام عقیده هم انسان را به انحراف می کشاند لذا باید اسیر نشویم پس ما نباید در جنگ هشتک ها (خبراول،ترند،خبر داغ) اسیرشویم مانند این خبرها (دختران خیابان انقلاب، نوید افکاری را اعدام نکنیم، نه به حجاب اجباری و...) اینها هشتک ها را راه اندازی می کنند تا قهرمان سازی راه بیندازند و این هشتک ها داغ می شود.
 

وی خاطرنشان کرد: هشتک ها می توانند برای بیان یک گستره ی از نگرانی های مردم، تلاش های مردمی و... باشد که افراد زیادی در آن شرکت کنند. هشتگ ها (خبر داغ)، یک قدرت اجتماعی و سیاسی ایجادکرده است، که هم کاربرد منفی وهم کاربرد مثبت دارد.

 

خطیب نماز جمعه کرج عنوان کرد: هدف این جنگ هشتگ ها، تحریف و وارونه سازی حقایق است و در این جریان با ایده یابی و ایده پردازی، سوژه یابی و سوژه پردازی ، تکرار و برجسته سازی و عمومی سازی می توان مقابله کرد. 

 

امام جمعه کرج متذکر شد: نکته مهمی که باید توجه شود این است، که آن ها قصد دارند در ابتدا با این هشتگ ها حقاق را برعکس جلوه دهند و دیگر آنکه فعالان جبهه فرهنگی را سرگرم کنند در مسائل فرعی واز مسائل اصلی دور کنند ودر اصل ما را اسیر خود کنند.

 

« باید قوی شویم»  مهمترین شاخص فعالان جبهه انقلابی در جنگ نرم

 

آیت الله حسینی همدانی در خصوص راهکار موثر در فضای رسانه ای در حال حاضر اظهار کرد: مهمترین شاخص فعالان جبهه انقلابی در جنگ نرم همان است که رهبرمعظم انقلاب فرمودند اینکه « باید قوی شویم».

 

نماینده ولی فقیه در البرز متذکر شد: قوی شویم یعنی شناسایی نقاط ضعف دشمن، هدف قرار دادن آن و تولید محتوای قوی و هنرمندانه؛ یعنی اگر دفاع مقدس را تحریف می کنند ما خوب تبیین کنیم.

 

در پایان آیت الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: در جریان این جنگ نرم باید تشکیل قرارگاه ایده یابی و سوژه یابی محقق شود، یعنی ایجاد قرارگاه برجسته سازی علیه دشمن، یعنی همه چیز را در نوشتن در چند جمله ندیدن بلکه افق بلند داشتن؛ به طور کلی ایجاد و تقویت بازدارندگی فعال در عرصه جنگ هشتک ها.  

 

 

کد خبر 987251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha