اجرای یک هزارو ۷۲۰ برنامه هفته بسیج دانش آموزی در گیلان

رفاهتی از اجرای یک هزار و ۷۲۰ برنامه هفته بسیج دانش آموزی در گیلان خبر داد، گفت: در ایام بحران کرونا ویروس به دانش‌آموزان آسیب دیده از این بحران بسته های معیشتی اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی رفاهتی» امروز(سه شنبه، ۶آبان) در نشست خبری بااصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی در گیلان اظهارکرد: دانش آموزان توانایی بالایی دارند و بایستی از همین دوران دانش آموزان را با مسئولیت های مختلف اجتماعی آشنا کرده و فعالیت ها را به آنها بسپاریم.

 

رییس سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان با بیان اینکه در هفته بسیج دانش آموزی برنامه های مختلفی تدوین و اجرایی می شود گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی یک هزار و ۷۲۰ برنامه در گیلان تدوین شده است.

 

وی با اشاره به ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور ادامه داد: سازمان بسیج دانش آموزی با سپردن مسئولیت فرماندهی پایگاه های مدارس، اولین گام در پذیرفتن مسئولیت اجتماعی را در نوجوانان ایجاد کرد.

 

رفاهتی به فعالیت دانش آموزان در دوران بحرانی کرونا ویروس اشاره و خاطرنشان ساخت: دانش‌آموزان گیلانی در کنار کادر درمان فعالیت‌های چشمگیری داشته و با ضدعفونی کردن معابر، تولید ماسک و تشکیل تیم پنج نفره در غربالگری حضور داشتند.

 

رییس سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان تصریح کرد: دانش‌آموزان از آغاز تاسیس بسیج مستضعفین همواره در کنار والدینشان در دفاع از آرمان‌های انقلاب جانفشانی کرده‌اند و امروز نیز در همه عرصه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و جهادی با وجود تهدیدها، تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان خوش درخشیده اند.

 

رفاهتی به بحران کرونا ویروس و کمک‌های مومنانه بسیج دانش‌آموزی به خانواده‌های آسیب دیده اشاره کرد و افزود:۵۳۲ عدد کارت ۲۰۰ هزار تومانی و همچنین  بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ بسته معیشتی به دانش‌آموزان آسیب دیده شناسایی شده اهدا شد.

 

رییس سازمان بسیج دانش آموزی گیلان به فعالیت های گسترده این سازمان اشاره کرد و ابراز داشت: کمک به تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اجرای طرح شهید بهنام محمدی، و طرح یاوران ولایت و .. از اهم فعالیت ها و طرح هایی است که سازمان بسیج دانش آموزی در آن فعال است.

 

رفاهتی با اشاره به فعالیت دانش‌آموزان جهادی در  عرصه‌های مختلف از جمله همکاری با بسیج سازندگی اظهارکرد: پویش "زندگی، سرزندگی و سازندگی"یکی دیگر از طرح های سازمان بسیج دانش آموزی برای کمک به دانش آموزان مناطق محرومی‌ است که به صورت شبانه‌روزی در مدارس حضور دارند.

 

وی از اجرای سومین مرحله رزمایش مواسات و کمک مومنانه سازمان بسیج دانش آموزی خبر دادو تصریح کرد: در این مرحله به دانش آموزان کم برخوردار تجهیزات اینترنتی از جمله موبایل و تبلت اهدا می شود.

 

گفتنی است، هفتم تا ۱۳ آبان هفته بسیج دانش آموزی نام گذاری شده است.

کد خبر 987274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha