احتمال قرنطینه شدن شهرستان جهرم وجود دارد

رحمانیان گفت: اگر این روند بیماری کرونا با همکاری نهادهای شهرستان و مردم کنترل نشود؛ پیش بینی می شود در هفته های آتی وارد مرحله ای شویم که شهر قرنطینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (سه شنبه ۶ آبان) در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان جهرم گفت:  تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در همین ابتدای موج سوم کرونا در جهرم معادل کل مبتلایان به این بیماری در موج دوم است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری در آی سی یو روز به روز در حال افزایش است، افزود: در حال حاضر بیشتر موارد بیماری به صورت خانوادگی اتفاق می افتد.

 

وی با اشاره به اینکه خانواده ها از کانون های پر خطر انتشار بیماری شده اند که دلیل آن برگزاری دور همی ها است، بیان کرد: این در حالی است که یک سوم بیماران مبتلا به کرونا را  زنان خانه دار تشکیل می دهند.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه وضعیت جهرم از لحاظ شیوع ویروس کرونا بسیار بحرانی است، تاکید کرد: متاسفانه بعضی از مردم هنوز ماسک زدن را جدی نمی گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه لازم است برای مهار بیماری ۲۰ درصد از کارمندان به صورت دور کاری فعالیت داشته باشند، تصریح کرد: نگران آن هستیم که اگر وضعیت به همین شکل ادامه یابد، با کمبود تخت برای بستری بیماران مواجه شویم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید بر اینکه هیچ دارویی تاثیر مستقیم بر درمان بیماری کرونا ندارد، خاطرنشان کرد: اگر این روند با همکاری نهادهای شهرستان و مردم کنترل نشود؛ پیش بینی می شود در  هفته های آتی وارد مرحله ای شویم که شهر قرنطینه شود.

 

کد خبر 987300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha