لزوم چاره اندیشی برای  صادرات کالاهای فارس از طریق بازارچه های مرزی

فروغان گفت: در این میان برای صادرات کالاهای استان فارس از طریق بازارچه های مرزی به کشور عراق باید چاره مناسبی شود تا در صادرات کالاهای خود شاهد عملکرد بهتری باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «خسرو فروغان»، امروز (سه شنبه 6 آبان) در جلسه بررسی راهکارهای حضور بازرگانان و تجار فارس در بازار عراق گفت: برخی مسائل سیاسی بر حضور موفق و طولانی مدت صادرکنندگان فارس در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس تاثیر نامطلوب گذاشته است.

رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس افزود: افزایش مبادلات تجاری نیاز به رفع مشکلات موجود داخلی صادرات کشور دارد.

وی اضافه کرد: در این میان برای صادرات کالاهای استان فارس از طریق بازارچه های مرزی به کشور عراق باید چاره مناسبی شود تا در صادرات کالاهای خود شاهد عملکرد بهتری باشیم.

«امید ماهرانی» نیز در این جلسه با تاکید بر صادرات کالاهای فارس به عراق بیان کرد: لبنیات، سیمان، رب گوجه و مواد غذایی بیشترین کالاهای صادراتی فارس به عراق هستند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس افزود: ارائه خدمات فنی مهندسی و توریست درمانی به عراق نیز به عنوان یک حوزه مطلوب باید مورد توجه فعالان اقتصادی استان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: سهم صادرات فارس به عراق قابل افزایش است و بسیاری از کالاهای صادر شده فارس به دلیل صادرات از مبادی دیگر به نام استان های دیگری به عراق تمام می شود.

ماهرانی تصریح کرد: برای حضور تجار و بازرگانان فارس در  بازار عراق با همکاری بخش دولتی در استان، برنامه ریزی های کاربردی انجام شده است که در حمایت از بخش خصوصی استان نقش موثری دارد.

کد خبر 987307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha