​جزئیات بهره مندی کارگاه ها در صورت جذب نیروی از معافیت های بیمه ای/ افراد فاقد پوشش تامین اجتماعی از بیمه بیکاری  کرونا بهره مند می شوند

مازندرانی گفت: کارگاه هایی که حداقل دو نفر نیروی کار داشته باشند در صورت جذب نیروی جدید کارفرما از معافیت های بیمه بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سعید مازندرانی» شامگاه امروز (سه شنبه 6 آبان) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: براثر کرونا تعداد زیادی از مشاغل آسیب دیدند و برخی به دلیلی تعطیلی کارگاه در این ایام بیکار شدند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد:  بیش از 20 هزار نفر در استان گلستان از حمایت های دولت برای بیمه بیکاری در ایام کرونا بهره مند شدند و به این افراد 18 میلیارد و 500 میلیون تومان حق بیمه بیکاری پرداخت شد.

 

مازندرانی متذکر شد: در روزهای گذشته ستاد کرونا دیداری با مقام معظم رهبری داشت و در این جلسه تاکید شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آیین نامه ای را برای افراد فاقد بیمه تامین اجتماعی تهیه کنند که این افراد نیز از بیمه بیکاری بهره مند شوند و پس از ابلاغ این آیین نامه به استان ها نسبت به پرداخت حق بیمه این افراد که در ایام کرونا آسیب دیدند اقدام می شود.

 

وی افزود: همچنین تاکنون پرونده کارفرمایان برای دریافت تسهیلات کرونا به مبلغ 180 میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شدند که بالغ بر 80 میلیارد تومان آن جذب شده است و 12 هزار نفر از کارفرمایان از این تسهیلات بهره مند شدند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان متذکر شد: به منظور حمایت از بنگاه اقتصادی افرادی که جذب نیروی کار جدید داشته باشند و این افراد فاقد بیمه باشند به شرط داشتن شرایط سنی کمتر از 37 سال و برای بانوان سرپرست خانوار کمتر از 45 سال یک سوم حقوق آنها به مدت یک سال از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می شود.

 

مازندرانی متذکر شد: کارگاه هایی که حداقل دو نفر نیروی کار داشته باشند در صورت جذب نیروی جدید کارفرما از معافیت های بیمه بهره مند می شوند و به مدت دوسال نیروهای جدید تحت پوشش معافیت های بیمه ای قرار می گیرند.

 

وی افزود: در طرح کارورزی افرادی که فارغ التحصیلات دانشگاهی را جذب کنند سه ماه حقوق آنها به صورت کمک هزینه از سوی وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی پرداخت می شود و دو سال از معافیت بیمه سهم کار فرما برخوردار خواهند شد.

 

کد خبر 987376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha