تکریم خانواده شهدا نباید حالت ترحم داشته باشد

سردار سلیمانی گفت: تکریم باید به صورت عمیق از خانواده های شهدا صورت گیرد و حالت ترحم نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، مشکلات خانواده شهدا کم نیست از درمانی تا حمایتی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. در این میان والدین شهدا هستند که به سن کهولت رسیده اند و نیاز به توجه بیشتری دارند. بسیاری از  خانواده شهدا به حمایت مادی نیاز ندارند اما هر گز دوست ندارند که فراموش شوند، دوست دارند مسئولان و مردم به آن ها توجه کنند و مورد تکریم قرار گیرند.

 

خواهر یکی از شهدا گلایه مند بود که در گذشته ها به مناسبت های مختلف نماینده ای از بنیاد شهید به منزل ما می آمد و پدر و مادرم را مورد تکریم قرار می دادند واین برای ما خیلی ارزشمند است اما چند صباحی است این اتفاق نمی افتد. ناگفته نماند، بنیاد شهید هم طی طرح های مختلفی را برای تکریم اجرا کرده است و اخیرا نیز با کمک کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور طرح «سه شنبه های تکریم» اجرا می شود.

 

در همین ارتباط سردار «یعقوب سلیمانی» به خبرنگار شبستان گفت: خیلی از خانواده های شهدا نیاز مادی ندارند و انتظار حمایت مادی ندارند و برای آنان مورد تکریم قرار گرفتند ارزشمند است که  باید تکریم شوند.

 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: تکریم باید به صورت عمیق از خانواده های شهدا صورت گیرد و حالت ترحم نداشته باشد.

 

وی ادامه داد: در این زمینه باید فرهنگ سازی و بستر سازی شود. باید مددکارهای ما آموزش ببینند و تخصصی عمل کنند.

 

سردار سلیمانی بیان کرد: می خواهیم این فرهنگ سازی تکریم را در جغرافیای فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران احیا کنیم.

 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:مساجد ما نیز در تکریم خانواده های شهدا نقش به سزایی دارند و هر امام جماعت محور ارتباط با خانواده شهدا است و آن ها را مورد تکریم قرار می دهند.

کد خبر 987510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha