پژوهش محوری  از اولویت‌های طلاب حوزه امام حسن مجتبی(ع) در ملایر

حجت الاسلام وفایی گفت: مبحث پژوهش جزو ذات حوزه‌های علمیه بوده و اگر پژوهش نباشد دیگر مباحث نیز بی فایده است

«حجت الاسلام سید رضا وفایی »در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) ملایر یکی از شش حوزه علمیه شهرساتان ملایر است که در حال حاضر  در سطح عالی و در پایه 7 و 10  طلاب در این حوزه مشغول تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) ملایر با بیان اینکه  در حال حاضر 90 طلبه در این حوزه مشغول به تحصیل هستند افزود: امسال 20 طلبه در این حوزه جذب شدند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر کلاسهای این حوزه به صورت مجازی  برگزار می‌شود افزود:در شرایطی که وضعیت شهرستان  بحرانی و قرمز نبود کلاسها از شهریور ماه به صورت حضوری برگزار شد.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز تعدادی از کلاسها  به صورت حضوری و با محدودیت حضور طلاب برگزار می‌شود افزود:این کلاسها نیاز به حضوری بودن  طلاب دارد .

حجت الاسلام وفایی با بیان اینکه در استان همدان دوحوزه علمیه برادران در سطح عالی داریم گفت: این محوزها در شهر همدان و ملایر است

 وی با بیان اینکه طلاب مشغول به تحصیل در این حوزه از همه شهرهای استان و تعدادی هم از دیگر استانها و سایر شهرهای اطراف هستند افزود:  طلاب بعد از فارغ التحصیلی یا ادامه تحصیل می‌دهند و یا در فعالیتهای تبلیغی در ادارات و نهادها و یا به صورت مبلغ در نقاط مختلف مشغول به فعالیت می‌شوند و یا در سطوح بالاتر ادامه تحصیل دهند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه شهرستان ملایر در حال حاضر سطوح بالاتر را برای ادامه تحصیل طلاب به صورت تخصصی دارد تصریح کرد: در حال حاضر دو   حوزه با مجوز درس خارج از فقه و دوره تخصصی کلام در ملایر داریم که این یک ظرفیت ارزشمند معنوی در شهرستان است .

مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع)  یکی از مشکلات حوزه را مشکلات مالی برشمرد و گفت: در حال حاضر اساتید با کمترین امکانات  با حقوق بسیار کمتر از دانشگاهاها در حال تدریس هستند.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی نیز صفر است گفت:  حوزه علمیه  امام حسن مجتبی(ع)  از حوزه های قدیمی ملایر است و امیدوایم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام وفایی در ادامه با اشاره به امر مهم پژوهش افزود: مبحث پژوهش جزو ذات حوزه است و  اگر پژوهش نباشد دیگر مباحث نیز بی فایده  است.

 وی با بیان اینکه در حوزه امام حسن مجتبی  بر اساس پژوهش محوری پیش می رویم گفت:  علاوه بر تحصیل طلاب بعد از ظهرها نیز ساعتی آزاد را برای بحث پژوهش اختصاص داده ایم.

وی  با بیان اینکه کتابخانه نیز تجهیز شده گفت: پژوهش برای ما اولویت است به طوری که پژوهش باید ادامه  پیدا کنند و طلاب باید مقاله بدهند  و در سایر امور وارد شوند.

مدیر حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) ملایرتصریح کرد: اصل کار و وظیفه ما ان است که بتوانیم کارمان رابه خوبی  انجام دهیم  و این خود کار جهادی است.

وی با بیان اینکه طلاب ما در کرونا نیز فعالیتهای خوبی داشته و در امور جهادی وارد شدند گفت:  امیدواریم بتوانیم وظایف خود را که همان تبلیغ دین به مردم است به خوبی انجام دهیم.

کد خبر 987559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha