لزوم تعدیل قیمت ها/ قیمت برخی نهاده های زراعت پنج برابر افزایش یافت

رضوی گفت: تولیدات کشاورزی با نهاده های گران، سبب افزایش قیمت ها طی چند ماه آینده می شود، بنابراین از هم اکنون قیمت نهاده های مصرفی کشاوزان باید تعدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «سید حسن رضوی» ظهر امروز (7 آبان) در ستاد تنظیم بازار شهرستان خوسف اظهار کرد: افزایش قیمت گوجه فرنگی در شهرستان خوسف در فصل پاییز طبیعی است، در حالی که در مهرماه هر کیلو گوجه به دلیل سرمازدگی محصول به قیمت هزار و 500 تومان به فروش می رسید.

 

رئیس جهاد کشاورزی خوسف با اشاره به افزایش قیمت گوشت مرغ در این شهرستان، افزود: افزایش قیمت گوشت مرغ در این شهرستان به دلیل کمبود و گرانی نهاده های دامی است؛ چراکه ارز مورد نیاز واردات نهاده های دامی و طیور کمتر تامین شد و بسیاری از کالاهای ذرت و سویا ترخیص نمی شد.

 

رضوی با یبان اینکه هر کیلو منجاله سویای دولتی سه هزار و 200 تومان است، گفت: این در صورتی است که در بازار آزاد مرغداران هر کیلو ذرت را مجبور شده اند تا 18 هزار تومان خریداری کنند.

 

وی بیان کرد: مقدار کنجاله سویایی که جهاد کشاورزی شهرستان با ارز دولتی برای مرغداران، تامین می کند 28 درصد نیاز مرغداران است که بسیار کم است که اگر با رقم آزاد مقایسه شود تولید مرغ برای مرغداران صرفه اقتصادی ندارد و این طور نیست که با افزایش قیمت مرغ، دردی از مرغدار دوا شود.

 

رئیس جهاد کشاورزی خوسف تصریح کرد: به دلیل نبود نهاده های طیور، مرغداری ها جوجه ریزی را کم کرده اند؛ همچنین  طبق آخرین آمار جوجه ریزی در شهرستان خوسف در تیرماه 458 هزار و 913 قطعه، در مرداد 327 هزار در شهریور 388 هزار و مهر ماه 342 هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

 

رضوی تصریح کرد: از تیرماه تاکنون 100 هزار قطعه جوجه ریزی شهرستان در  ماه کاهش داشته است که دلیل آن کمبود نهاده های طیور است.

 

وی همچنین به قیمت  دام زنده و قیمت گوشت قرمز اشاره کرد و گفت:  قیمت هر کیلو گوشت قرمز امروز 48 هزار تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است و دامداران مجبور هستند دام زنده خود را به دلیل نبود نهاده به قیمت کمی به دلالان بفروشند.

 

رئیس جهاد کشاورزی خوسف با بیان اینکه قیمت نهاده های زراعت افزایش داشته است، افزود: کود فسفات تا قبل از شهریور ماه کیسه ای 85 هزار و 400 تومان اما هم اکنون 423 تومان افزایش و پنج برابر رشد قیمت داشته، همچنین هر کیسه کود پتاس 117 هزار به 544 هزار تومان افزایش یافته است.

 

رضوی تصریح کرد: تولیدات با این نهاده های گران، سبب افزایش قیمت ها طی چند ماه آینده می شود، هم اکنون نهاده های مصرفی باید تعدیل شود چراکه کشاورزی که قیمت کود را با پنج یا 6 برابر قیمت قبلی کشت کند، در آینده شاهد افزایش قیمت ها بیش از این نیز خواهیم بود.

 

کد خبر 987638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha