۵۰ درصد جمعیت آستارا تحت پوشش بیمه سلامت هستند

آذریان گفت: ۵۰ درصد جمعیت شهری و روستایی‌ بندر آستارا تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

«پیمان آذریان» امروز(چهارشنبه، ۷ آبان) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آستارا جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت این شهرستان را ۴۵ هزار و ۵۴۴ نفر برشمرد و افزود: این تعداد تحت پوشش، ۵۰ درصد جمعیت شهری و روستایی بندر آستارا را شامل می شود.

 

رییس اداره بیمه سلامت بندر آستارا پوشش بیمه ‌ای این سازمان را در صندوق های بیمه‌ ای کارکنان دولت، بیمه همگانی (ایرانیان)، روستایی و سایر اقشار اعلام کرد و گفت: ۶۹ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 

وی با بیان اینکه بیماران دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه و ام اس تحت پوشش بیمه سلامت هستند و داروهای آنها نیز رایگان است، تصریح کرد: بیشترین بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت بیماران ام اس و کمترین تالاسمی می باشد.

 

آذریان خاطرنشان کرد: بیمه سلامت آستارا با ۴۵ موسسه و پزشک قرار دارد که به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می دهند.

 

رییس اداره بیمه سلامت بندر آستارا با اشاره به اینکه از آبان سال ۹۸ طرح ارزیابی وسع بیمه شدگان به مرحله اجرا در آمد که بیمه شدگان به ۱۰ دهک تقسیم شدند، افزود: در قالب این طرح به دهک های اول تا سوم دفترچه رایگان، دهک های چهارم تا ششم ۵۰ درصد حق بیمه و دهک های هفتم تا دهم کل حق بیمه پرداخت می شود.

 

وی از ثبت نام هشت هزار و ۵۶۱ نفر برای بهره مندی از مزایای طرح ارزیابی وسع خبر داد و گفت: از این تعداد هشت هزار و ۳۳۵ نفر تعیین دهک شدند که از این تعداد پنج هزار و ۱۷۳ نفر به صورت رایگان از این طرح بهره مند هستند.

 

آذریان با بیان اینکه از تیرماه سال جاری طرح نسخه‌ پیچی الکترونیکی به مرحله اجرا در آمده است، افزود: طرح نسخه‌ نویسی الکترونیکی گامی مثبت در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم است.

 

رییس اداره بیمه سلامت بندر آستارا اظهارکرد: ایجاد پرونده سلامت الکترونیک، کاهش خطاهای پزشکی، کاهش اشتباهات نسخه خانی، حذف دفترچه‌های کاغذی، صرفه جویی در مصرف کاغذ، کاهش هزینه های صدور دفترچه و عدالت در سلامت از مزایای طرح نسخه پیچی است.

 

آذریان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح نسخه پیچی؛ صدور دفترچه برای افراد تحت پوشش نسبت به مدت مشابه سال قبل سه هزار و ۹۰۰ جلد کم شده است.

کد خبر 987790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha