هفته وحدت در کانون‌های مساجد/ از راه‌اندازی‌ کاروان «بهار مهربانی» تا پویش «من پیامبر را دوست دارم»

حجت الاسلام سبزه کار برنامه های پیشنهادی و قابل اجرا به مناسبت هفته وحدت و ۱۳ آبان در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی را تشریح کرد.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه‌کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به برنامه های پیشنهادی و قابل اجرا در هفته وحدت در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال با توجه به شرايط کرونایی و برخی محدوديت ها ویژه برنامه هایی به اقتضاء هر محله و شهرستان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی برگزار خواهد شد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی از اجرای ۲۰ ویژه برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت هفته وحدت  و ۱۳ آبان توسط کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: اهدای ثواب قرائت طرح تلاوت نور در مساجد محله به روح پیامبر رحمت(ص) و  اجرای گروهای سرود و تواشیح با مضامین وحدت از جمله این برنامه است.

 

راه اندازی کاروان بهار مهربانی

وی به اجرای طرح شنبه های با کتاب (معرفی کتاب با موضوع وحدت، حضرت محمد(ص)و...توسط روحانی مسجد) اشاره کرد و افزود: همچنین کاروان سیار در قالب بهار مهربانی با اجرای برنامه های متنوع از قبیل سرود، تواشیح و ... راه اندازی خواهد شد.

 

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه در هفته وحدت تفسیر سوره محمد(ص) بعد از نماز جماعت در سطح مساجد انجام خواهد شد، ادامه داد: تولید و انتشار عکس نوشت از شهدای وحدت و شهدای اهل سنت، برگزاری  پویش نامگذاری فرزندان تازه ولادت یافته پسر در هفته وحدت با نام و القاب حضرت محمد(ص) و تکریم و تقدیر از والدین آنها، دیدار با کانون های اهل سنت و تکریم از آنان، توزیع کتاب در کانون های شاخص اهل سنت، قرائت سوره محمد(ص) و ختم صلوات و مصاحبه با کانون های اهل سنت از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در هفته وحدت است.

 

اکران مجازی فیلم های مرتبط با پیامبر اکرم(ص)

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همزمان با هفته وحدت زیارت حضرت رسول الله (ص) در مساجد قرائت می شود، عنوان کرد: همچنین طرح سه شنبه های تکریم با محوریت تکریم از خانواده شهدای اهل سنت استان برگزار خواهد شد.

 

وی با اعلام آمادگی برای تاسیس کانون با نام وحدت و یا القاب پیامبر اکرم(ص) در استان، گفت: در طی این هفته اکران مجازی فیلم های مرتبط با پیامبر اکرم (ص) انجام می شود.

 

حجت الاسلام سبزه کار افزود: پویش برگزاری جشن‌های خانگی و خانوادگی شامل آذین بندی، پخت کیک، تکریم از فرزندان پسر و یا پدران خانواده با نام و یا القاب حضرت محمد(ص) و اشتراک‌گذاری در فضای مجازی از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت این هفته در سطح کانون‌های مساجد اجرایی می‌شود.

 

پویش «من پیامبر را دوست دارم» در فضای مجازی

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین پویش هایی در فضای مجازی با هشتک‌های #ما امت رسول الله هستیم،  #پیامبر رحمت، #محمد(ص) پیامبر اخلاق، #من پیامبر را دوست دارم، با موضوع  سبک زندگی اسوه حسنه، شخصیت پیامبر، هفته وحدت، سخنان وحدت بخش، تاکید بر مشترکات سنی و شیعه، شخصیت پیامبر در بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) راه اندازی خواهد شد.

 

 وی به برگزاری پویش سراسری جمع آوری کمک های مومنانه در قالب «هر خانواده حامی یک خانواده نیازمند فامیل» اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه بزرگداشت ۱۳ آبان نماد مقاومت رسول الله (ص) و امت پیامبر در برابر استکبار جهانی نیز  پیش بینی شده است.

 

توهین به پیامبر(ص) نشانه درماندگی و ضعف دشمنان اسلام است

حجت الاسلام سبزه کار در ادامه سخنانش اهانت‌های رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را به شدت محکوم کرد و افزود: اقدام توهین به پیامبر (ص) نشانه درماندگی و ضعف دشمنان اسلام است.

 

وی تاکید کرد: این‌گونه توهین‌های پی در پی که به بهانه واهی آزادی بیان در کشور فرانسه و توسط رئیس جمهور اسلام‌ستیز آن انجام می‌شود نه‌تنها جایگاه رفیع دین اسلام و پیامبر(ص) را مکدر نخواهد کرد بلکه سبب محکم‌تر شدن اتحاد مسلمانان دنیا حول محور مقام خاتمیتش خواهد شد.

 

جریان باطل همانند کف روی آب نابود شدنی است

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی بیان کرد: جریان باطل همانند کف روی آب نابود شدنی است که خود به خود و به دست خود از بین می روند و جریان حق همان آن آب زلال ماندگار است.

 

حجت الاسلام سبزه کار با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت به شیعیان و اهل تسنن، گفت: در شرایط بین‌المللی، منطقه و داخلی کشور هفته وحدت امسال بیش از سال‌های گذشته اهمیت یافته و وحدت مذاهب از سطح منفعت و مزیت به یک ضرورت تغییر یافته است.

 

وی در پایان وحدت و همبستگی از نیازهای ضروری جهان اسلام  دانست و تاکید کرد: باید از بروز اختلاف بین شیعه و سنی جلوگیری کرد چرا که تفرقه سم مهلک دنیای اسلام است.

 

 

 

 

کد خبر 988197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha