سومین دوره مصاحبه مربیان طرح ملی «سفیران اجتماعی» در شفت برگزار شد

حجت‌‌الاسلام رضوانی‌‌نژاد از برگزاری سومین دوره مصاحبه با مربیان طرح ملی«سفیران اجتماعی» در شهرستان شفت خبر داد و گفت: این طرح یکی از ابتکارات و فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور برای نشان دادن ظرفیت‌های اجتماعی مساجد است.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» با اشاره به اجرای طرح «سفیران اجتماعی» در استان گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: این طرح در سال ۹۸ همزمان با سراسر کشور و به صورت پایلوت در شفت کلید خورد تا پایان سال ۱۴۰۰شاهد اتمام دوره سه‌ساله آن خواهیم بود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه طرح «سفیران اجتماعی» یکی از ابتکارات و فعالیت‌های جدید ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور برای نشان دادن ظرفیت‌های اجتماعی مساجد و راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی پیرو منویات مقام معظم رهبری است افزود: پنج کانون در محلات دارای اولویت بحران اجتماعی با مشارکت حداکثری مردم و استفاده از سرمایه‌های اجتماعی میزبان این طرح هستند.

 

وی با بیان اینکه تلاش شده مربیان و کانون‌های فرهنگی هنری فعال در طرح، در محله حضور داشته و همیشه در دسترس خانواده‌ها باشند اظهار کرد: ارتقای سطح دانش و مهارت اعضای خانواده، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، صیانت از حریم خانواده و افزایش مهارت‌های اجتماعی نوجوانان، ایجاد نشاط اجتماعی و روحیه امید و خودباوری در بین مردم منطقه، آموزش مشاوره و آگاه‌سازی خانواده‌ها نسبت به آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ خدمت کریمانه محله‌محور و کارآفرینی با استفاده از ظرفیت‌های محلی از اهداف این طرح  است.
 

رضوانی‌نژاد اذعان کرد: هر کانون پوشش دهنده حدود ۸۰ نفر است که ۱۰نفر مربی مشاور آقا و خانم بين ۲۰ تا ۴۰ نفر از نوجوانان محل را با آسيب‌های‌ اجتماعي آشنا کرده و آموزش‌های لازم جهت پيشگيری از اين آسيب‌ها را به آنها ارائه می‌دهند.

 

 

وی شناسایی مشکلات خانواده‌های در معرض آسیب را وظیفه این افراد دانست و تصریح کرد: در این راستا سومين دوره مصاحبه مربيان سفيران اجتماعی همراه با برگزاری دوره آموزشی پنج‌شنبه گذشته با حضور حجت الاسلام گلسرخی در شهرستان شفت برگزار شد.

 

 

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه اعضای هسته‌های اجتماعی اطلاعات لازم را برای برگزاری کلاس‌ها، مشاوره‌ها و رفع مشکلات به مربی مشاور ارائه می‌دهند گفت: این مربیان جهت فعالیت در طرح نیازمند بستر قوی علمی و زیربنایی هستند که مجموعه 12 جلدیی جهت فراگیری به آنها داده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا مربیان ۳۲ ساعت آموزش حضوری متمرکز را در استان گیلان طی کردند اعلام کرد: این افراد باید ۱۶ساعت دیگر هم تحت آموزش قرار می‌گرفتند که به دلیل شیوع کرونا میسر نشد و بحث‌های تکمیلی به صورت مکتوب به آنها ارائه شده و یا از طریق فضای مجازی پیگیری شد.

کد خبر 988216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha