امروز جامعه و کشور نیازمند وحدت انسجام کار و تلاش است 

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور وضع مطلوبی نداریم و اوضاع جهان و منطقه نیز مزید بر علت شده است و در این شرایط حساس جامعه و کشور نیازمند وحدت، انسجام، کار و تلاش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، ظهر امروز ۹ آبان حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، با تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) و آغاز هفته وحدت، گفت: مسئله وحدت برای کشور ما و جهان اسلام بسیار ضروری و حائز اهمیت است و به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور وضع مطلوبی نداریم و اوضاع جهان و منطقه نیز مزید بر علت شده است.

 

 

امام جمعه آسمینون تاکید کرد: در این شرایط حساس جامعه و کشور نیازمند وحدت، انسجام، کار و تلاش است بنابراین باید مردم و کلیه مسئولین به طور جدی و عملی توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب را آویزه گوش خود کنند.
 



وی اضافه کرد: محور اصلی بخش اول بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولین و ستاد ملی کرونا در خصوص حفظ سلامت مردم بود چرا که منشا امنیت و معیشت، سلامت است و در این شرایط حساس نیازمند راه اندازی قرارگاه های مقابله با کرونا آن هم با فرماندهی میدانی وزارت بهداشت و شنیده شدن صدا و تصمیم واحد از سوی مسئولین برای آموزش های همگانی مسجد و محله محور با محوریت بسیج، وزارت بهداشت، صدا و سیما و جوانان هستیم.



حجت الاسلام احمدی نیک ابراز کرد: نکته مهم این است که همه به میدان بیایند خصوصا جوانان مومن مخلص و داوطلب و نکته مهمتر این که مسئولین در خصوص اجرا و نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی خودشان پیش قدم شده و مطلب مهمتر در این بخش دعا، توسل و استغفار روح همه کارها بوده و مشکل گشا است.

 

خطیب جمعه آسمینون ادامه داد: خلاصه فرمایش های رهبری در این بخش ماموریت ها در مقابل ویروس از جمله لزوم تلاش به کارگیری ابتکارات جدید برای مواجهه با این ویروس، اتخاذ تصمیم های قاطع حاکمیتی و اقناع افکار عمومی، اولویت سلامت مردم، محدودیت ترددهای غیرضروری و عدم غفلت از دعا و تضرع است اما بخش دیگر بیانات مقام معظم رهبری به مواردی همچون اهانت و توهین به مسئولین کار غلطی بوده، هتک حرمت غیر از انتقاد است و این نوع رفتار روش آمریکایی است و حرمت روسای قوا باید حفظ شود، اختصاص داشت.



وی خاطرنشان کرد: ما برای مقابله با کرونا وظیفه همگانی و ملی داریم زیرا شرایط کشور ما امروز خیلی حساس است و ما برای حل این مشکلات و عبور از این گردنه ها ابتدا نیازمند امنیت و آرامش بوده و در وهله بعدی نیازمند اتحاد، انسجام و همدلی هستیم.



حجت الاسلام احمدی نیک عنوان کرد: البته انتظار دشمن از ما خلاف این است و کسانی که در این شرایط از استعفا و یا استیضاح حرف می زنند دقیقا در نقشه دشمن بازی می کنند برای این که دشمن به دنبال دولت بی سر هست همان کاری که در عراق و لبنان انجام دادند نتیجه این کار آشوب و فتنه شده و هیچ مشکلی از مشکلات کشور حل نمی شود.



امام جمعه آسمینون ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، تصریح کرد: امام راحل (ره) از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان، جوانان مومن و انقلابی آن روز تعبیر به انقلاب دوم کردند و این انقلاب دوم در واقع پاسخ ملت ایران به کودتای ۲۸ مرداد بوده و مانع تکرار کودتای ۲۸ مرداد دوم شد.



وی تاکید کرد: این حرکت و انقلاب برای ایران اسلامی بسیار حائز اهمیت و دارای دستاوردهای فراوانی است که مهمترین آن ریزش و شکستن هیمنه و ابهت استکبار جهانی به رهبری آمریکا جنایتکار بود.



حجت الاسلام احمدی نیک ضمن محکوم کردن اهانت و جسارت رئیس جمهوری خبیث و ملعون فرانسه به ساحت مقدس و نورانی پیامبر (ص)، اظهار کرد: ما به عنوان مسلمان و انسان آزاد این جنایت و هتاکی را شدیدا محکوم کرده و اعلام می‌کنیم که سردمداران و حاکمان خبیث و ملعون فرانسه قطعا سزای این عمل ننگین خود را می بینند.



خطیب جمعه آسمینون ادامه داد: از دولتمردان و به خصوص دیپلماسی انتظار داریم که در مقابل این هتک حرمت موضع قاطع بگیرند و مشت محکم به دهان کثیف یاوه سرایان بکوبند و همچنین از ظرفیت دیپلماسی عمومی استفاده کرده و با دعوت و استفاده از ظرفیت های گوناگون جهان اسلام با این اقدامات مقابله کنند.



وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما افتخار می‌کنیم و کلیه بشریت و جهانیان باید به داشتن چنین پیامبری که الگوی اخلاق برای همگان است افتخار کنند، پیامبری که دلیل غایی و نهایی برای پیشرفت بشریت است و باید کلیه علما، نخبگان و خواص تلاش کنند تا این شخصیت نورانی و محور وحدت و مهربانی را با این جزیره عظیمرفتاری و گفتاری به جهانیان بیش از گذشته معرفی کنند.

کد خبر 988230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha