اختلافات را به رقابت مثبت تبدیل کنیم/ راهبردهای جدیدی برای رسیدن به امت واحده اسلامی ایجاد کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: همه مسلمانان باید هوشیار باشند تا به دام دشمن دچار نشوند و این اختلافات را به یک رقابت مثبت تبدیل کنند تا بتوانیم در صحنه جهانی راهبردهای جدیدی را معرفی کنیم و به امت واحده اسلامی برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حمید شهریاری» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: در حال حاضر وحدت امت اسلامی یک ضرورت برای کشورهای اسلامی و مسلمانان است.

 

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: وحدت در امت اسلامی می تواند به هم افزایی و قدرتمندتر شدن کشورهای اسلامی منجر شود و آنها را از تفرقه و آسیب ها و تهدیدات دشمنان مصون نگه دارد.

 

وی با بیان اینکه خاطرنشان کرد: زماینکه کشورهای اسلامی منابع و داشته های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند می توانند تمدن نوین اسلامی را در آینده جهان به پیش ببرند و به امت واحده اسلامی برسیم و دشمنان اسلام نیز از این وحدت احساس خطر و نگرانی می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینکه ظهور داعش و نیروهای افراطی برای مخدوش سازی چهره اسلام در دنیا است، تصریح کرد: نوری که خداوند در جهان هستی برای اسلام ترسیم کرده است دوری کنند چهره های مخدوشی از اسلام را معرفی می کنند و به فتنه انگیزی می پردازند.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: دشمنان اسلام برای تفرقه افکنی میان مسلمانان سرمایه گذاری های زیادی انجام داده اند، چراکه هم افزایی مسلمانان به یک قدرت جدید جهانی تبدیل می شود.

 

وی ادامه داد: همانطور که امروز چین با استکبار جهانی و هژمونی جهانی لیبرالی درگیر است به همان دلیل صحنه لیبرالی جهانی در مقابل اسلام ایستاده است تا اسلام با هم افزایی در قدرت و دانش، قدرت و تمدن جدیدی را در دنیا ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به اقدامات تفرقه افکنانه دشمنان اسلام برای خدشه دار کردن چهره اسلام در دنیا، گفت: ایجاد گروه های افراطی یکی از اقداماتی است که برای مخدوش سازی چهره اسلام و مسلمانان توسط دشمنان اسلام صورت گرفته است.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: معیشت خداوند اینگونه است که دین اسلام را به دست مستضعفان به منصه ظهور برساند و مستکبران را تضعیف و نابود سازد.

 

وی اختلافات موجود بین مذاهب مختلف اسلامی را یکی از منشاهای تفرقه عنوان کرد و گفت: همه مسلمانان باید هوشیار باشند تا  به دام دشمن دچار نشوند و این اختلافات را به یک رقابت مثبت تبدیل کنند تا بتوانیم در صحنه جهانی راهبردهای جدیدی را معرفی کنیم و به امت واحده اسلامی برسیم.

 

کد خبر 988294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha