مقابله با هتاکی علیه پیامبر(ص) رسالت مسجدی‌ها است/ مسجد را محور وحدت کنیم

حجت‌الاسلام نوروزپور با تاکید بر لزوم معرفی سیره و اخلاق نبی مکرم اسلام(ص) از سوی مومنین و اهالی مساجد، گفت: هفته وحدت باید فرصتی باشد، برای معرفی اصول، مشترکات و کلیات دین مبین اسلام با محوریت مساجد به عنوان نماد وحدت.

حجت الاسلام«محمد نوروزپور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم مقابله با هتاکی ها بر علیه نبی مکرم اسلام(ص) از سوی اهالی مسجد تاکید و اظهار کرد: اهانت به نبی مکرم اسلام(ص) و ادیان آسمانی اولین بار نیست که اتفاق می افتد، قبل از این هم شاهد چنین اتفاقاتی بوده ایم، دشمنان اسلام همواره از گسترش اسلام هراس دارند و این بحث آزادی بیان نیست.

 

این کارشناس دینی بیان کرد: اگر کسی در مورد خط قرمزهای دشمنان مقاله و یا مطلبی بنویسد، با آنها برخورد صورت می گیرد و این حرف بی جایی است که آنها به بهانه آزادی بیان اجازه می دهند هر کسی هر موضوعی را می خواهد بگوید. نقد با بی احترامی، گستاخی و جسارت تفاوت دارد و مباحثات علمی در همه ادیان و مذاهب آزاد است، ما برای همه ادیان آسمانی و الهی احترام و ارزش قائل هستیم.

 

حجت الاسلام نوروزپور خاطرنشان کرد: وقتی آنها می بینند که نام پیامبر(ص) یکی از نام های پرطرفدار کشورهای اروپایی است، این مسئله برای آنها تداعی می شود که مردم اروپا و آمریکا گرایش به اسلام پیدا کرده اند و موج اسلام گرایی روز به روز در کشورهای آنها افزایش می یابد. به همین جهت آنها می خواهند از این حربه استفاده کنند و ضربه به شخصیت پیامبرگرامی اسلام(ص) و دین اسلام بزنند، اما محبوبیت پیامبر(ص) الهی است و خداوند آن را در دل های پاک قرار داده است و اگر کسی ذره مثقالی با اهل بیت(ع) انس پیدا کند، ناخودآگاه شیفته آن حضرت(ص) می شود. آنها نمی توانند این نور الهی را خاموش کنند، فقط خودشان را در کره خاکی بدنام می کنند.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: وظیفه امت اسلامی بویژه اهل منبر و  خطبا و اهالی مسجد در سخنرانی ها و تربیون ها به عنوان مهم ترین پایگاه اسلامی و مرکز تجمع مومنین، آشنا کردن مردم با سیره و روش آن حضرت(ع) و تلاش برای گسترش سیره و اخلاق کریمانه رسول گرامی اسلام(ص) است. باید از رسانه مسجد یعنی منبر و تبلیغ در این زمینه بهره برداری کرد و دیگر رسانه ها و شبکه های اجتماعی هم باید چهره واقعی رحمه العالمین بودن پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) را به مردم معرفی کنند.

 

 وی با اشاره به نقشه های دشمنان برای تخریب اسلام ناب محمدی گفت: دشمنان خودشان داعش را ایجاد کردند و طبق پیش بینی مقام معظم رهبری که فرمودند داعش بالاخره بلای جان خودتان می شوند، اکنون در دام داعش گرفتار شده اند.

 

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) خاطر نشان کرد: استکبار به دنبال نشان دادن چهره کریهی از اسلام به دنیا است، تا بگویند که داعشی های خونریزهمین مسلمانان هستند و اینها که جرم، جنایت، قتل و غارت انجام می دهند، مسلمانان و نشانه هایی از اسلام است، در حالی که داعش بویی از اسلام نبرده و رفتارهایشان نیز بر خلاف خط قرآن و پیامبر(ص) بوده و است. تفکر داعشی و وهابیت، تفکراتی است که با اسلام ناب محمدی(ص) منافات دارد.

 

وی تصریح کرد: پیامبر عظیم الشان(ص) هرگز اجازه ندادند که انسان بی گناهی بی دلیل کشته شود و امیرالمومنین علی(ع) هم در زمان خلافتشان فرمودند که اگر خلخالی از پای زن یهودی ربوده شود، جای دارد که مردان مسلمان جان دهند. این نشان می دهد که اسلام برای بحث حفظ عزت و آبروی مردم چه مسلمان و یا غیرمسلمان ارزش قائل است. بنابراین رسانه های جمعی و گروهی وظیفه دارند که سیره و اخلاق پیامبرگرامی اسلام(ص) و اسلام ناب محمدی را به دنیا معرفی کنند.

 

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) گفت: رسانه های جمعی، گروهی باید شخصیت پیامبر(ص) و شخصیت علمی امام جعفرصادق(ع) را به مرم معرفی کنند و برادران شیعه و سنی هم احتیاط کنند که در زمین دشمن بازی نکنند.

 

وی ادامه داد: یکی از سیاست های استکبار و استعمار پیر تفرقه بین امت اسلام است، زیرا آنها از وحدت امت اسلام ضربه خورده اند و به دنبال تفرقه بیان مسلمانان هستند و یکی از راههای این تفرقه نیز اهانت به مقدسات شیعه و سنی است. طبق فتوای بزرگان شیعه و سنی این کار حرام است و مقام معظم رهبری هم به صراحت فتوا دادند که به مقدسات و بزرگان اهل سنت نباید اهانت شود.

 

 حجت الاسلام نوروزپور اضافه کرد: امروز می بینیم که اهل سنت وهابیت و تشیع انگلیسی در شبکه های تلویزیونی که در انگیلس دارند، برای آنکه اسلام ناب محمدی و معارف اهل بیت(ع) به دست مردم نرسد،اهل سنت را آن گونه جلوه می دهند که مردم دنیا آنها را با تحجر و خشونت گری بشناسند و شیعیان را نیز افرادی افراطی معرفی می کنند، در حالی که در سیره اهل بیت(ع) و فرق اهل سنت این روش و منش دیده نمی شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: هفته وحدت باید فرصتی باشد، برای معرفی اصول، مشترکات و کلیات دین مبین اسلام. بنابراین مسائل حاشیه ای را باید کنار بگذاریم، تا دشمن از آب گل آلود ماهی نگیرد.

کد خبر 988318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha